پشتوانه و خمیرمایه اصلى سپاه پاسداران

آنچه پشتوانه و خمیرمایه اصلى سپاه در گذر زمان بوده است، معنویت، بصیرت، شجاعت، غیرت و ولایت‏مدارى که با روحیه جهادى و حماسى همواره در مقاطع مختلف و متناسب با نوع تهدیدات، به زیبایى تجلى یافته است.
کد خبر: ۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲ - 22September 2013

پشتوانه و خمیرمایه اصلى سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در یادداشتی با عنوان «کارنامه درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى»نوشته است:


امام خامنه اى(مدظله العالى) در دیدار فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با این بیان که «کارنامه درخشان سپاه نمایشگر تجربه یک ملت است» بر عملکرد حماسى و جهادى فرزندان سپاهى ملت بزرگ ایران بار دیگر صحه گذارده و نسبت به آن اعلان رضایت فرمودند.


طبق اصل 150 قانون اساسى جمهورى اسلامى، مأموریت سپاه، دفاع از انقلاب و دستآوردهاى آن، مأموریتى بس پیچیده، مهم، متغیر و متنوع است که البته با ماهیتى مکتبى، نظامى، فرهنگى، سیاسى و امنیتى جریان داشته و دارد.
آنچه پشتوانه و خمیرمایه اصلى سپاه در گذر زمان بوده است، معنویت، بصیرت، شجاعت، غیرت و ولایتمدارى که با روحیه جهادى و حماسى همواره در مقاطع مختلف و متناسب با نوع تهدیدات، به زیبایى تجلى یافته است.


امام خامنه اى(مدظلهالعالى) در بخش دیگرى از کلام حکیمانه و امیدبخششان فرمودند: «سپاه یک موجود زنده است و باید بداند که از چه مىخواهد پاسدارى کند» چرا که پاسدارى یک آرمان و یک راهبرد جامع و ارزشى است، نوعى نگرش، بینش و گرایش الهى و توحیدى و مکتبى و انقلابى است و لذا در حریم صیانت از دستاوردهاى انقلاب، از همه خوبیها، ارزشها و در نهایت عزت و شرف و استقلال و کیان اسلام و انقلاب با تمام قوا پاسدارى مىنماید.


البته چنانکه رهبر حکیم و عزیزمان فرمودند سپاه ضرورتى ندارد که در عرصه سیاسى فعالیت کند اما باید عرصه سیاسى را به خوبى بشناسد. این در پاسخ به شبهه افکنانى است که بین زدوبند سیاسى و ورود دسته جات و احزاب و بازىهاى سیاسى و اندیشه و بینش و فهم سیاسى تفاوتى قائل نیستند و به عبارتى دانسته و یا ندانسته خلط مبحث کرده و با انگیزه تعرض به سالمترین مولود انقلاب، مطالب سست و بى منطقى را مبنى بر عدم ورود سپاه به سیاست مطرح مىسازند، این در حالى است که پاسدارى از انقلاب و دستاوردهاى آن، لازمه اش فهم و شناخت سیاسى و داشتن بینش و قدرت تحلیل پدیده هاى سیاسى است و الّا پاسدارى از انقلابى که داراى جوهره مکتبى و سیاسى مىباشد، امکانپذیر نخواهد بود و البته شأن سپاه همواره بالاتر از بخشى نگرى و ورود در بازى هاى سیاسى بوده و هست زیرا هیچگاه در تکاپوى کسب قدرت نبوده و نیست و بلکه هیچ شأنى را بالاتر از پاسدارى نمى شناسد.

  الزامات پاسدارى

پاسدارى الزاماتى دارد که از آن جمله است:
1. داشتن روحیه و انگیزه جهاد و پیکار و ایستادگى و مقاومت در راه خدا؛
2. آمادگى همه جانبه (مقتدر و توانمند)؛
3. روحیه ایثار و شهادت طلبى؛
4. هوشمندى و بصیرت؛
5. تواضع در برابر خدا و خلق خدا؛
6. توجه به معنویت، خودسازى و تزکیه نفس، زهد و تقوا؛
7. فتوّت و مردانگى و آزادمردى؛
8. وفادارى به انقلاب و عمل به عهد و میثاق با امام و شهیدان و ملت بزرگ ایران؛
9. ولایتمدارى و تبعیت محض از ولایت و رهبرى؛
10. ایمان راسخ و باورداشت نصرت الهى؛
و...
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار