اعلام حمایت اداره‌­کل بنیاد شهید استان خراسان رضوی از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس

حجت‌­الاسلام و المسلیمن «معصومی» در دیدار با سردار «یوسفعلی‌­زاده» حمایت اداره‌­کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اعلام کرد.
کد خبر: ۳۴۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ - 12May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با حجت الاسلام و المسلمین «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در ابتدای این دیدار اظهار داشت: خدمت هر چه نزدیک‌تر به صاحبان اصلی انقلاب اسلامی باشد اجر آن بیشتر است، اگرچه زحمت آن نیز به همان تناسب بیشتر خواهد بود.

وی هدف از این دیدار را توسعه ظرفیت­‌های همکاری اداره‌­کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان عنوان کرد و افزود: مأموریت این دو اداره‌­کل، همپوشانی و هم‌­افزایی دارند و هیچ کجا همدیگر را قطع نمی­‌کنند. هر چه تعامل، بین این دو اداره­‌کل بیشتر باشد در اجرای مأموریت‌­ها می‌­توانیم مکمل و تقویت کننده یکدیگر باشیم. این همراهی، برکاتی را  به همراه خواهد داشت که جامعه ایثارگران و مدافعان اصلی انقلاب اسلامی از آن بهره‌­مند خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان سخنانش، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، حمایت اداره‌­کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس و تقویت دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در سطح شهرستان‌­ها از طریق ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را مورد تأکید قرار داد.  

در ادامه، «سیدنعمت الله سجادی» معاون ارشد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، در گزارشی، مطالبی را در خصوص تدوین دانشنامه استان دفاع مقدس بیان کرد.

سپس «سیدجلال فیاضی» مدیر علمی دانشنامه در سخنانی ضمن بیان اهمیت تدوین این دانشنامه، حمایت اداره‌­کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس در گروه اشخاص و شهدا با استفاده از پرونده فرهنگی شهدا ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین معصومی در ادامه این دیدار با بیان اینکه هر چه این دو اداره‌­کل منسجم‌­تر فعالیت کنند خلاءها از بین خواهد رفت، گفت: این دو اداره­‌کل هم به لحاظ هویتی و هم از لحاظ شکلی نزدیک به هم هستند. هر چه بیشتر با هم تعامل داشته باشند، مکمل یکدیگر خواهند بود و موازی کاری­‌ها از بین خواهد رفت و یا به حداقل می­‌رسند.

وی افزود: آنچه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اولویت دارد این است که هر مجموعه و دستگاه اجرائی بر اساس احساس تکلیفی که می­‌کند، می­‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نشر دهد تا جوانان کشورمان با بهره­‌گیری از این فرهنگ، در جهت رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.

معصومی در پایان، با تأکید بر تداوم همکاری‌­های فی­‌مابین، حمایت اداره­‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس و تقویت دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس شهرستان­‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار