مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

تکمیل ۹۰ درصد از یادمان‌های شهدای گمنام استان سمنان

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت: ۹۰ درصد از یادمان‌های شهدای گمنام استان سمنان با محوریت مردم و خیرین کامل شده است و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز تا پایان سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۳۴۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ - 12May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان  در دیدار با «احمد همتی» نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان جزو مصوبات مقام معظم رهبری در سفر به استان سمنان است و این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس شرق کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: موزه آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از ابزار موزه سازی نسل پنجم دنیا استفاده می‌شود و ما باید آثار حجمی، یادمان شهدا و ... را در مرکز فرهنگی دفاع مقدس جانمایی کنیم.

این مسئول متذکر شد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان قرار گرفتن این پارک موزه در مسیر محور پرتردد تهران- مشهد را یک فرصت ویژه برشمرد و افزود: با راه‌اندازی و تکمیل این مجموعه، تلاش می‌شود علاوه بر جمعیت سمنان و جلب و جذب دوستداران فرهنگ دفاع مقدس زمینه جذب و بهره‌برداری زوار حرم رضوی (ع) که از این محور پرتردد عبور می‌کنند نیز فراهم شود.

سلامی در خصوص سرکشی از جانبازان و رزمندگان بیان داشت: جانبازان ما شهدای زنده ای هستند که سالهای سال است که رنج جراحات دفاع مقدس را تحمل می کنند و با صبر و بردباری برای رضای خدا در مسیر خود ایستاده اند.

وی خاطر نشان کرد:  وظیفه امروز ما قدردانی از این زحمات و فداکاری هاست زیرا امنیت بی نظیر ایران اسلامی مرهون مجاهدت و فداکاری های این دلاور مردان است. 

سرهنگ سلامی با بیان اینکه 90 درصد از یادمان‌های شهدای گمنام استان سمنان با محوریت مردم و خیرین کامل شده است، تصریح کرد:156 شهید گمنام در 44 یادمان در استان سمنان به خاک سپرده شده اند که 90 درصد  یادمان ها  تکمیل و امیدواریم 10 درصد باقی‌مانده از یادمان ها  تا پایان سال 99 اتمام  و شاهد ارائه خدمت خوب به هم استانی‌ها باشیم.

وی با بیان این که امروز دشمن از طریق اقتصادی به جنگ ایران آمده است و جنگ امروز از جنگ دیروز سخت‌تر است گفت: همان‌گونه که در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس باهم متحد بودیم امروز هم نیاز جامعه ما وحدت است و ما باید با انسجام و با تبعیت از ولایت به‌عنوان محور وحدت به حرکت خود ادامه دهیم.

وی با اشاره به دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی گفت: جوانان این مرز و بوم با تأسی از فرهنگ و ارزش‌های به دست آمده از هشت سال دفاع مقدس، به پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف دست یافتند و این خودباوری موجب عزت و بالندگی کشور در جهان شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که ترویج ارزش‌های دفاع مقدس نیاز امروز جامعه است افزود: با توجه به تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، تقویت ارزش‌های دوران دفاع مقدس به‌ویژه در بین نسل جوان ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار