مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان:

قرار گرفتن در مسیر فرهنگ دفاع مقدس از درس‌های سوم خرداد است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان گفت: سوم خرداد یعنی اینکه سبک زندگی‌مان را دفاع مقدسی کنیم و خودمان را در مسیر آرمان‌ها و فرهنگ دفاع مقدس قرار دهیم.
کد خبر: ۳۴۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ - 12May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، جلسه کمیته بانوان به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان و اعضای این کارگروه، امروز در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد.

کمیته بانوان گرامیداشت سوم خرداد در گرگان تشکیل شد

در این جلسه سردار ملک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و رزمندگان اظهار داشت: همه کشورهای منطقه برای پشتیبانی از رژیم بعث عراق آمده بودند تا در خرمشهر بمانند، ولی با یک اتفاق بزرگی روبرو شدند که در طول دفاع مقدس ماندگار شد و آن عملیات بیت المقدس بود.

وی افزود: امروز خرمشهر برای جمهوری اسلامی اسوه و نمونه و به یک قطب ایثارگری تبدیل شده و فتح خرمشهر جهشی برای ادامه دفاع مقدس شد و الگویی شد برای ما تا بدانیم سایر نقاط اشغالی را چگونه از دست دشمنان آزاد کنید لذا باید تلاش کنیم که این الگو و اسوه را برای نسل‌های فعلی و آینده بدون کوچکترین تحریف انتقال دهیم چون اگر جوانان واقعیت‌های دفاع مقدس را ندانند بی‌هویت خواهند شد و تمام تلاش دشمن این است که ایثارگری‌ها و رشادت‌ها فراموش شود، اما دشمنان ما باید بدانند که دفاع‌ مقدس هیچ‌گاه کهنه نخواهد شد و همیشه به روز است.

سردار ملک به تشریح مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: انتقال ایثارگری‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده از مهمترین ماموریت‌های اداره‌کل است که در قالب تاریخ شفاهی رزمندگان، چاپ کتاب، تولید فیلم، تدوین دانشنامه دفاع مقدس و ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: استان گلستان ۳۲۰ بانوی رزمنده دفاع مقدس دارد که نقش کلیدی داشته اند لذا با تشکیل کارگروه بانوان و همکاری این کمیته، تاریخ شفاهی بانوان رزمنده استان گلستان تدوین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: اگر آسایش و عزت داریم به پاس فداکاری‌های همه شهداست لذا همه ما نسبت به خون پاک آنها مسئولیم. همچنین سوم خرداد یعنی اینکه سبک زندگی مان را دفاع مقدسی کنیم و خودمان را در مسیر آرمان‌ها و فرهنگ دفاع مقدس قرار دهیم.

کمیته بانوان گرامیداشت سوم خرداد در گرگان تشکیل شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها