مشق عشق در درس ایثار

«اعظم یوسفی مرزیجرانی» معلم است، او در کلاس‌های درس خود مشق عشق و درس ایثار می‌دهد.
کد خبر: ۳۴۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 21May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، «اعظم یوسفی مرزیجرانی» معلم آموزش و پرورش با 30 سال سابقه در کلاس درس به بیان خاطراتی از شهدا و وصایای آنان می پردازد و با خواندن کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس دانش آموزان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می کند.

موضوع فعالیت این معلم را شنیدیم و بر آن شدیم که با وی دیدار کنیم و در رابطه با فعالیت او بیشتر بدانیم، پس به مدرسه دخترانه «علامه حلی اراک» رفتیم.

خانم یوسفی معلمی است که عشق به شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهره او موج میزد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شهدا و ایثارگران کار بزرگی را برای این مرز و بوم کردند و من احساس می کنم دین زیادی نسبت به شهدا داریم.

این بانوی اراکی ادامه داد: این آرامش، امنیت و نفس راحتی را که ما می کشیم، مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است و همه باید هر طور که می توانند حتی در اندازه یک قدم در این راستا حرکت کنند.

یوسفی به کتاب های «عصمت»، «مریم بانو» و «قواص ها بوی نعنا می دهند»  اشاره کرد و گفت: این کتاب ها هدیه ای از سوی والدین یکی از دانش آموزان است که من با مطالعه آنها دوست داشتم به جای اینکه دانش آموزان فقط پیرامون دروس مدرسه آموزش ببیند این کتاب ها که درس بزرگ زندگی است را به آنها آموزش دهم و به عنوان تکلیف در این رابطه با دانش آموزان کار کنم.

این معلم واژه شهادت، ایثار و از خود گذشتگی را واژه مقدسی دانست که همه باید با این واژه آشنا شوند و آنها را در زندگی و کار خود عملی کنند و گفت: فرزندان ما باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و بدانند که راه شهادت را پیمودن و دنبال راه شهدا بودن در واقع ادامه دادن راه امام حسین (ع) و انبیاء است.

یوسفی حرکت در این مسیر را آسان دانست و بیان کرد: اگر بچه های ما یاد بگیرند که صبور باشند، ایثار و گذشت و مهتر از همه چیز ارتباط با خدا داشته باشند و نماز اول وقت بخوانند، لبشان به ذکر گفتن عادت کند و به یکدیگر نیز آموزش دهند، این راه خود به خود پیموده خواهد شد.

وی در رابطه با چگونگی فعالیت های کلاسی خود گفت: من در صحبت با دانش آموزان به آنها گفتم چه خوب است که ما داستان زندگی شهدا را بخوانیم و بدانیم که آنها برای چه شهید شدند و این طرح از سوی دانش آموزان مورد استقبال قرار گرفت.

حرکت در مسیر ائمه اطهار و تمسک به کلام وحی سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد

این بانوی اراکی اضافه کرد: من شب ها داستان این کتاب ها را می خوانم و برای دانش آموزان تعریف می کنم و به آنها می گویم که به عنوان مشق شب هر چیزی را که از این داستان برداشت کردید بنویسید و داستان مورد نظر را برای والدین نیز تعریف و از آنها بخواهند که یک کلمه یا جمله در رابطه با آن داستان در پایین برگه دانش آموزان بنویسند این کار سبب مشارکت والدین و خانواده ها و همچنین تلنگری به آنها در رابطه با ایثار و شهادت و خانواده شهدا می شود.

یوسفی خواندن قرآن در کلاس و توجه به تفسیر آیات را از دیگر فعالیت های کلاسی خود عنوان کرد و گفت: ما علاوه بر کار در زمینه شهدا به قرائت قرآن در کلاس نیز می پردازیم و من از دانش آموزان می خواهم آنچه را که فهمیدند به دوستان خود و حتی والدین نیز بیاموزند و آن را در رفتار خود نیز عملی کنند.

این معلم وحدت، اتحاد، همدلی و همکاری را از دیگر مواردی دانست که در کلاس درس مطرح می شود و افزود: اگر ما با هم متحد باشیم از پس هر کاری بر می آییم و می توانیم دشمن را از پا دربیاوریم ولی اگر یکی از افراد پایش بلغزد، دشمن به ما مسلط خواهد  شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: همین تهاجم فرهنگی که خیلی آرام و نرم در حال ورود است، با فرهنگ ایثار و شهادت و حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت متوقف و محو می شود فقط باید همه پای کار باشند و در این زمینه تلاش کنند.

این معلم ادامه داد: اگر همه معلمان علاوه بر وظیفه آموزش دانش آموزان به پرورش ذهن آنان در زمینه های مختلف و مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی مان بپردازند ما می توانیم در آینده شاهد «سردار سلیمانی ها» و «عصمت ها» و «مریم بانوها» باشیم.

بچه ها خوب و خلاق هستند

یوسفی با اشاره به اینکه بچه ها خیلی خوب و خلاق هستند، ادامه داد: دانش آموزان با آموزش می توانند به مدارج بالایی دست یابند و والدین به ویژه بانوان نقش موثری در در این راستا دارند.

این بانوی اراکی در ادامه به بخشی از کتاب «مریم بانو» اشاره کرد و گفت: در کتاب مریم بانو آمده است که وقتی همسرش مجروح می شود این بانوی بزرگوار به خوبی از او پرستاری می کند و با صبر و شکیبایی در مقابل مشکلات ایستاده و به فرزندان یاد می دهد که پدر چه جایگاه والایی در خانواده دارد و احترام به همسر و گوش به فرمان ایشان بودن را در رفتار به فرزندان آموزش می دهد.

وی همچنین ادامه داد: دانش آموزان ما در کلاس هفته ای 5 بیت دیوان حافظ را حفظ می کنند و الان به مشاعره رسیدیم و من معتقدم که باید مهارت زندگی را آموزش دهیم و دانش آموزان را پرورش دهیم برای آینده ای درخشانتر.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار