دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با ارشد نظامی آجا در شمال­‌شرق کشور + تصاویر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۳۴۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ - 12May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با حضور در قرارگاه شمال‌شرق نزاجا، با امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق و فرمانده این قرارگاه دیدار کرد و در خصوص زمینه­‌های همکاری مشترک تبادل نظر شد.

سردار «یوسفعلی‌زاده» در ابتدای این دیدار، گزارشی از آخرین وضعیت عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی ارائه کرد و اظهار داشت: بر اساس توافق سه جانبه­‌ای که بین اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس و همچنین شورای اسلامی و شهرداری مشهد صورت گرفته است، به زودی عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان آغاز خواهد شد. امید است تا پایان سال جاری دو ساختمان نیمه­­ تمام این مرکز به مساحت شش هزار متر مربع به بهره‌­برداری برسد.

وی در ادامه تأکید کرد: مسئوولین استان باید به این نتیجه برسند که اتمام پروژه احداث مرکز فرهنگی در خراسان رضوی، نیازمند مساعدت استانی است.

این مسئوول خاطر نشان کرد: به علت استقرار اداره­‌کل حفظ آثار خراسان رضوی در مرکز استان و عدم گسترش شهرستانی آن، راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی در سطح شهرستان­‌ها به عنوان یکی از اولویت‌­های اداره­‌کل در دستور کار قرار گرفت.   

یوسفعلی­‌زاده خاطر نشان کرد: با استفاده از تجربیات استان­‌های مازنداران، همدان و خوزستان که در زمینه راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی اداره‌­کل حفظ آثار در کشور پیشگام بودند، سال گذشته این دفاتر در سراسر شهرستان‌­ها راه‌­اندازی شد و از بین پیشکسوتان دفاع مقدس و جامعه ایثارگران، افراد فعال و مؤثر به عنوان رؤسای این دفاتر منصوب شدند که مشغول انجام وظیفه هستند.  

این مسئوول در ادامه تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را به عنوان یکی از دیگر از اولویت­‌های اداره­‌کل حفظ آثار استان دانست و افزود: در جغرافیای استان، هر شهر باید نقش خود را در دفاع مقدس احصاء می­‌کرده که این مهم محقق نشده است، بر همین اساس این کار به عنوان یک عقب ماندگی در استان توسط اداره‌­کل حفظ آثار پیگیری شده است. امیدواریم با حمایت مسئوولین استان، تدوین دانشنامه استانی که بیان کننده نقش جزء جزء استان در دفاع مقدس است در بازه زمانی چهار ساله به پایان برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در استان خراسان رضوی در سال­‌های اخیر کار منسجمی در خصوص عملکرد نقش خراسان در دفاع مقدس صورت نگرفته است که با توجه به اقدامات لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) در راستای تدوین نقش این لشکر در دفاع مقدس، لازم است تا دیگر یگان­‌های استان که در آن دوران، حماسه آفرین بودند در جهت ثبت و ضبط عملکرد یگان­‌های خود که بخشی از دانشنامه را تشکیل می­‌دهد اقدام کنند.

یوسفعلی‌­زاده در پایان، حمایت‌­های ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق برای مساعدت در جذب اعتبار جهت اتمام عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و همچنین حمایت یگان­‌های شمال‌شرق مستقر در شهرستان­‌ها از دفاتر نمایندگی حفظ آثار استان را خواستار شد.  

امیر «آذریان» نیز در ادامه این دیدار، ضمن ارائه راهکار برای تسریع در اجرای عملیات احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، آمادگی عقیدتی سیاسی و ایثارگران یگان‌­های قرارگاه شمال­شرق نزاجا مستقر در شهرستان­‌های تربت جام، تربت حیدریه و قوچان را جهت حمایت از دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در این شهرستان ها اعلام کرد.

گفتنی است؛ «مهدی عارفی» مدیر اداری و پشتیبانی این اداره‌­کل، سردار «یوسفعلی‌­زاده» را در این دیدار همراهی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار