یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری؛ بیانیه گروه‌های اسلامی رام‌الله درباره سالروز نکبت

منابع فلسطینی از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطقی در کرانه باختری و بازداشت شماری از شهروندان خبر دادند.
کد خبر: ۳۴۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ - 12May 2019

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری؛ بیانیه گروه‌های اسلامی رام‌الله درباره سالروز نکبتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فلسطین الیوم به نقل از منابع محلی گزارش داد نظامیان رژیم اشغالگر امروز محمد باجس المطور کودک فلسطینی را در محله راس العاروض در داخل شهرک سعیر در شمال شرقی الخلیل بازداشت کردند، این اقدام همزمان با درگیری‌هایی که در منطقه رخ داد، صورت گرفت، اشغالگران همچنین به چندین منزل در اردوگاه العروب در شمال الخلیل یورش بردند.

از جنین هم خبر می‌رسد که نظامیان صهیونیست با یورش به شهرک عرابه در جنوب غربی آن، دو جوان را از منزلشان بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین با حمله به منزلی در شهرک نحالین در جنوب غربی بیت لحم یک کودک را بازداشت کردند. نظامیان دشمن همچنین با حمله به منطقه باب العامود در قدس اشغالی یک جوان را بازداشت کردند، چندین نفر از اعتکاف کنندگان در مسجدالاقصی هم در یورش اشغالگران زخمی شدند.

روز گذشته هم در جریان حمله نظامیان صهیونیست به روستای کفرقدوم در شرق قلقیلیه در شمال کرانه باختری اشغالی سه جوان به ضرب گلوله زخمی شدند.

حمله شدید قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به ماهیگیران فلسطین

خبر دیگر اینکه قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه قایق‌های ماهیگیران فلسطینی در دریای شمال نوار غزه را به شدت گلوله‌باران کردند.

فلسطین الیوم به نقل از منابع محلی گزارش داد قایق‌های جنگی دشمن، قایق‌های ماهیگیران در شمال شهر غزه را به شدت هدف حملات خود قرار دادند.

درخواست گروه‌های ملی و اسلامی کرانه باختری از مردم برای وحدت و مقابله با توطئه‌ها

گروه‌های ملی و اسلامی در بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده مردم فلسطین در برنامه‌های ویژه هفتاد و یکمین سالگرد روز نکبت یا روز اشغال سرزمین فلسطین در روز چهارشنبه آتی شدند. گروه‌های ملی و اسلامی در استان رام الله و البیره مشارکت گسترده قشر‌های مختلف مردم فلسطین در این مناسبت‌ها را بیانگر وحدت مردم فلسطین در مخالفت با توطئه معامله قرن با تمام مفاد و اهداف تجاوزکارانه آن و نیز بیانگر پایبندی به حقوق غیر قابل خدشه ملت فلسطین و در راس آن، حق بازگشت بر اساس قطعنامه 194 دانستند.

این گروه‌ها خواستار یکپارچه شدن صفوف و اتحاد در رویارویی با سیاست‌های اشغالگران به ویژه در ماه مبارک رمضان و وحدت و انسجام برای حمایت از قدس و درهم شکستن اقدامات اشغالگران در آن و پایبندی به حق عبادت و رسیدن به مسجدالاقصی و حمایت از آن با توجه به تشدید تجاوزات روزانه صهیونیست‌ها به آن شدند و تاکید کردند وحدت ملی تنها راه ملت ما برای پیروزی و آزادی است.

گروه‌های ملی و اسلامی همچنین خواستار گسترده‌ترین برنامه‌های تحریم کالا‌ها و تولیدات اشغالگران در تمام اشکال آن و خودداری ازخرید این کالا‌ها و مواد غذایی و مصرفی در طول سال شدند.

این گروه‌ها روز جمعه آینده را روز تشدید اقدامات علیه اشغالگران در نقاط تماس و برخورد و اماکنی که شاهد فعالیت‌های هفتگی هستند، اعلام کردند، آن‌ها همچنین خواستار آن شدند تا روز جمعه آینده روز رفتن به سمت قدس اشغالی برای نماز خواندن در مسجدالاقصی در مخالفت با اقدامات اشغالگران در گذرگاه‌ها و محدودیت‌هایی که مانع ورود ده‌ها هزار جوان به قدس می‌شود.

گروه‌های ملی و اسلامی در بیانیه خود موضع اتحادیه اروپا در قبال تجاوزگری اخیر اشغالگران به نوار غزه را که قربانی و جلاد را در یک راستا قرار داده، محکوم کرد و از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواستند در مواضع خود بازنگری کرده و بر جنایات اشغالگران سرپوش نگذارند چرا که به عنوان مشوق و چراغ سبزی برای ادامه تجاوزگری و ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین قلمداد می‌شود.

در این بیانیه آمده است هفتاد و یکمین سالروز نکبت (اشغال فلسطین) در حالی است که ملت ما بیش از پیش مصمم به رویارویی و مقابله با طرح معامله قرن و مخالفت با مواضع دولت آمریکا است، دولتی که شریک اشغالگران در تلاش‌ها برای حذف حقوق ملت فلسطین از طریق طرح‌هایی است که هدف آن تحمیل سازش و تسلیم بر ما و عبور از قطعنامه‌های بین المللی برای ترسیم نقشه جدیدی است که مبتنی بر معامله بر سر حقوق ملی ملت فلسطین و تحمیل حاکمیت اشغالگران بر کرانه باختری و خارج کردن موضوع قدس از میز گفت‌وگو‌ها و حذف حق بازگشت است که اساس مسئله ملی است.

این گروه‌هابر ضرورت اتخاذ موضع قاطع همچون آغاز اجرای تصمیمات مجلس ملی و مرکزی سازمان آزادیبخش و آغاز گام‌های عینی و عملی برای رهایی از تمام توافقات با اشغالگران و توقف روابط سیاسی و اقتصادی و امنیتی با آن‌ها و تقویت ایستادگی مردم و پایان فوری شکاف و دودستگی و یکپارچگی در جبهه متحد مقاومت مردمی تاکید کرد که محور‌های اساسی برای تغییر معادله درگیری و زمینه‌ای برای تقویت ایستادگی ملی و استحکام جبهه داخلی برای مقابله با چالش‌ها در مخالفت با مواضع واشنگتن و سیاست‌های آن به شمار می‌رود

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها