مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مجالس روضه باید اصلاح‌کننده، روشنگرانه و بصیرت‌افزا باشند

مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: مجالس روضه باید بار اصلاحی، روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشند که بخشی از آن وظیفه بر عهده مداحان است و این قشر از جامعه باید از ائمه (ع) و اولیای الهی الگو بپذیرند.
کد خبر: ۳۴۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 24August 2019

مجالس روضه باید بار اصلاحی و روشنگری و بصیرت‌افزایی داشته باشد«محمدجواد جامعی» مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: نوع اول امر به معروف حقایق را برای مردم تعریف، خوبی‌ها را برای مردم تشریح و مردم را در راستای کارهای خیر تشویق می‌کند.

وی نوع دوم امر به معروف را عملی دانست و افزود: در این نوع امر به معروف فرد تنها به گفتن قناعت نمی‌کند؛ یکی از بیماریهای اجتماع امروز آن است که برای گفتن خیلی ارزش قائل هستیم، تا زمانی که گفتن نباشد، روشن کردن و تشریح حقایق نباشد کار درست نمی‌شود.

جامعی با تاکید بر این مطلب که امر به معروف لفظی و عملی به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود، بیان کرد: در جلسات مداحی اصولا هر جلسه و اجتماع باید به طور طبیعی متاثر از موضوع و محتوایی باشد که باعث تشکیل آن شده است؛ وقتی برای عاشورای حضرت سیدالشهدا اقدام به روضه‌خوانی و سوگواری و اقامه عزا می‌کنیم باید شاخص‌های نهضت عاشورا را هم بشناسیم.

مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مجالس و تجمع‌هایی که به نام اهل بیت (ع) برپا می شود باید روح هدایتی خود را از حضرات معصومین بگیرد.

این مسئول ادامه داد: مجالس روضه باید بار اصلاحی و روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشند که بخشی از آن وظیفه بر عهده مداحان است و این قشر از جامعه باید از ائمه و اولیای الهی الگو بپذیرند.

وی اظهار داشت: اگر مداحان ما شاخص ها و معیارهایی را که امام حسین (ع) برای ما به یادگار گذاشته اند را در مداحی های خود بکار ببریم اول خودمان اصلاح می شویم و سپس قدرت اصلاح و اثر گذاری در دیگران را نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار