«وداع» در قاب نقاشی

لحظه خداحافظی شهید «عبدالمهدی مغفوری» با مادر بزرگوارش با عنوان «وداع» توسط «سارا سلجوقی» هنرمند کرمانی نقاشی شده است.
کد خبر: ۳۴۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 25May 2019

«امیررضا خواب‌بینان» مسئول هنری و سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمان اظهار داشت: نقاشی 20 چهره از شهدای شاخص کرمان در قالب پرتره از سال 1397 تاکنون توسط هنرمند کرمانی «سارا سلجوقی» انجام شده است.

وی با بیان اینکه با زبان هنر می‌توان در حوزه دفاع مقدس و شناساندن شهدا کارهای ماندگار انجام داد، افزود: یکی از کارهای شاخص در این بخش با عنوان «وداع» است که به لحظه خداحافظی سردار شهید «عبدالمهدی مغفوری» با مادرش بزرگوارش پرداخته است.

خواب‌بینان با اشاره به اینکه نقاشی چهره‌های شاخص شهدا ادامه خواهد داشت، افزود: تعدادی از نقاشی شهدای شاخص همچنین در موزه صنعتی کرمان نیز به نمایش گذاشته شده و با استقبال خوبی روبرو بوده است.

«عبدالمهدی مغفوری» در سال 1335 در شهر كرمان به دنیا آمد. عبدالمهدی تحصيلات ابتدايی و متوسطه را به پايان رسانيد و پس از آن موفق به اخذ مدرک كاردانی در رشته برق شد. عبدالمهدی پس از پيروزی انقلاب اسلامی با اينكه در دانشگاه پذيرفته شده بود، زمان جنگ تحمیلی، از رفتن به دانشگاه صرف نظر كرده و به سپاه پاسداران پيوست.در موقعيت‌های گوناگون و در پست‌های مديريتی به خوبی درخشيد و سرانجام  معاونت ستاد لشکر 41 ثارالله را بر عهده داشت که در نهایت در عمليات كربلای چهار به لقاء معبود پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار