آزادسازی چهار شهرک در ادلب و حماه توسط ارتش سوریه

نیرو‌های سوری در شمال غرب حماه و جنوب غرب ادلب توانستند کنترل چهار شهرک را از دست تروریست‌های جبهه النصره خارج کنند و بر آن مسلط شوند.
کد خبر: ۳۴۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ - 13May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش سوریه و نیرو‌های همپیمان از دوشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری عملیات پاکسازی شمال و شمال غربی حماه را که در مجاورت جنوب استان ادلب قرار دارد، آغاز کردند.

عملیات امروز (دوشنبه 23 اردیبهشت) ارتش سوریه در شمال غرب حماه و جنوب غرب استان ادلب ادامه یافت و نیرو‌های سوری پیشروی خوبی داشتند.

رادیو «شام اف-ام» گزارش داد که ارتش سوریه در جنوب غرب ادلب موفق شد پس از درگیری با تروریست‌ها بر شهرک‌های «هواش و الجابریه» و ارتفاعات هواش مسلط شود.

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود با عناصر تروریستی «جبهه النصره» توانست شهرک‌های «الشیخ ادریس و التوبه» واقع در شمال غرب حماه را آزاد کند.

خبرنگار «شام اف-ام» که در حماه حضور دارد اعلام کرد که توپخانه ارتش سوریه مقر عملیات تروریست‌ها را در شرق شهرک «الحویز» در منطقه «سهل الغاب» منهدم کرد.

نیرو‌های سوری روز گذشته مواضع خود را در شهرک‌های «کفر نبوده و قلعه المضیق» تثبیت کردند و توانستند دامنه تسلط خود را در اطراف قلعه المضیق گسترش دهند.

در واقع عملیات ارتش سوریه پس از تسلط بر این دو شهرک راهبردی گسترش یافت و نیرو‌های مقاومت توانستند دامنه مناطق آزاد شده را افزایش دهند.

همزمان با این اقدام، ارتش سوریه شدت بمباران مواضع تروریست‌ها در شهرک «الهبیط» تا «خان شیخون» در جنوب شرق ادلب را گسترش داده است.

ارتش سوریه طی دو روز گذشته وارد شهرک‌های «باب الطاقة، الشریعة، العریمة و میدان غزال» شد که در بخش شمالی قلعه المضیق واقع شده و خود را به نزدیکی شهرک‌های «الصهریه و قیراطه» در نزدیکی مرز‌های استان‌های حماه و ادلب رساند.

«ترکی الحسن» کارشناس مسائل راهبردی در خصوص عملیات اخیر ارتش سوریه شنبه هفته جاری گفت که نیرو‌های سوری هشت ماه منتظر ماندند تا توافق «سوچی» که بین روسیه و ترکیه بر سر ادلب حاصل شده بود، اجرایی شود، ولی آنکارا «تمایل یا اراده‌ای برای اجرای این تواقفق نداشت و همیشه وقت‌کُشی می‌کرد؛ مسئله‌ای که نیرو‌های سوری را مجبور کرد که برای بازپس‌گیری ادلب وارد عمل شوند».

الحسن تأکید کرد که ارتش سوریه طی عملیات اخیر خود توانسته است ارتباط تروریست‌های حاضر بین ریف جنوب غربی ادلب با ریف شمال غربی حماه را قطع کند.

وی در باب اهمیت «کفرنبوده» نیز تصریح کرد که این منطقه به منزله نقطه ارتباطی است که می‌تواند نقطه آغازی برای آزادسازی ارتفاعات «جبل الزاویه» باشد.

این کارشناس تأکید کرد که قلعه المضیق نسبت به کفرنبوده از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا مقر اصلی جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها