رؤیت سامانه موشکی «اس-۳۰۰» در یک منطقه نظامی آمریکا

وبگاه‌های نظامی و شبکه‌های اجتماعی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از استقرار سامانه موشکی «اس-۳۰۰ پی‌تی» ساخت روسیه در یک منطقه نظامی آمریکا خبر دادند.
کد خبر: ۳۴۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ - 13May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برخی وبگاه‌های نظامی و شبکه‌های اجتماعی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از استقرار سامانه موشکی «اس-۳۰۰ پی تی» ساخت روسیه در یک منطقه نظامی آمریکا خبر دادند.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «دیفنس بلاگ» در تصاویر ماهواره‌ای بخش کنترل این سامانه «۳۰N۶» و خودروی پرتابگر «TEL» آن مشاهده شده‌اند.

این سامانه برای دفاع از اهداف ویژه، چون مراکز دولتی، صنعتی و نظامی و مقابله با هرگونه تهدید هوایی طراحی شده است. طراحی این سامانه دفاع موشکی به سال ۷۹ میلادی و سلطه شوروی سابق برمی‌گردد و شرکت روسی «آلماز» سازنده آن است.

از جدیدترین نمونه‌های این سامانه می‌توان به سامانه اس-۳۰۰ پی‌ام‌یو اشاره کرد که یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های زمین به هواست و توانایی دارد تا اهداف در ارتفاع حداکثر ۲۷ کیلومتری را منهدم سازد.

این سامانه توانایی پیگیری همزمان ۱۰۰ هدف و درگیری همزمان با ۱۲ هدف را دارد. اس-۳۰۰ شباهت زیادی به سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکاست. این سامانه موشکی سال ۲۰۱۶ و بعد از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی سرانجام بعد از چند سال تاخیر وارد ایران شد.

به نوشته این وبگاه، ارتش آمریکا به طور معمول تمرین عبور از سامانه‌های دفاع هوایی ساخت روسیه را در رزمایش‌های خود اجرا می‌کند. ارتش آمریکا با ایجاد شریط واقعی و استقرار سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه صحنه‌های متفاوت رزم واقعی را فراهم می‌کند.

دیفنس بلاگ در خاتمه نوشت که آمریکا این رزمایش‌های شبیه سازی شده به نام «ساوثرن استرایک ۱۹» را در منطقه «کمپ شلبای» در «می‌سی‌سی‌پی» اجرا می‌کند و در یک مورد به تازگی بالگرد‌های «آپاچی» آمریکا علیه سامانه‌های موشکی برد کوتاه روسی «تور» و «اوسا» عملیات انجام دادند.

پیشتر نیز گزارش‌هایی از تمرین‌های مشترک نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و آمریکا در یونان، از دارندگان سامانه اس-۳۰۰ درز شده بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار