سازمان ملل درباره ناتوانی در تامین غذای یک میلیون آواره فلسطینی هشدار داد

سازمان امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد نسبت به عدم‌ وجود بودجه مالی مناسب برای تامین غذای روزانه صد‌ها هزار فلسطینی در غزه هشدار داد.
کد خبر: ۳۴۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵ - 13May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک وابسته به سازمان ملل متحد دوشنبه نسبت به عدم تامین بودجه مالی لازم برای فراهم آوردن غذا برای آوارگان فلسطینی در غزه هشدار داد و اعلام کرد که در صورت عدم تامین ۶۰ میلیون دلار کمک مالی تا ماه ژوئن (خرداد) توانایی این سازمان در تهیه غذا برای بیش از یک میلیون آواره فلسطینی ساکن غزه به شدت کاهش می‌یابد.

به نوشته شماره دوشنبه وبگاه «میدل ایست مانیتور» در یک بیانیه این سازمان آمده است: «زمانی که مسلمانان در سراسر جهان شاهد ماه مبارک رمضان هستند و به ویژه با مراسم افطار ماهیت آن‌ها در غزه مشخص می‌شود، بیش از نیمی از جمعیت این منطقه به کمک‌های غذایی از جامعه بین المللی وابسته‌اند.»

در این بیانیه تاکید شده در صورت فراهم نشدن دست‌کم ۶۰ میلیون دلار تا ماه ژوئن، توانایی این سازمان برای تداوم ارسال کمک‌های غذایی به بیش از یک میلیون پناهنده فلسطینی در غزه، از جمله ۶۲۰ هزار فقیر که قادر به تامین نیاز‌های غذایی اولیه خود نیستند و برای زنده ماندن روزانه ۱.۶ دلار نیاز دارند و تقریبا فقر مطلق ۳۹۰ هزار نفر که به حدود ۳.۵ دلار در روز نیاز دارند، به شدت به چالش کشیده خواهند شد.»

«ماتیاس اشمیل» مدیر عملیات این سازمان در غزه، گفت که شدت این ماجرا به خاطر محاصره غزه ۱۰ برابر شده است.

گزارش منتشر شده توسط سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ نیز هشدار داده شده بود که نوار غزه تا سال ۲۰۲۰ غیرقابل دسترس خواهد بود. میزان بیکاری در غزه نیز سال گذشته به ۵۲ درصد افزایش یافت.

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا سال گذشته از قطع کمک‌های خود به این نهاد امداد رسانی سازمان ملل متحد خبر داد.

غزه از ۱۳ سال قبل به این سو در محاصره نظامیان صهیونیست قرار گرفته و آن‌ها از ورود مواد غذایی و دارو به این منطقه جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها