مسوول مشارکت بانوان حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس و مراکز آموزش عالی به مناسبت سوم خرداد

روح‌انگیز جهان‌افروز گفت: انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی بانوان لرستانی فعال ستاد پشتیبانی جنگ، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس و مراکز آموزش عالی از جمله برنامه‌های معاونت مشارکت بانوان ادره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سوم خرداد ماه سال‌جاری است.
کد خبر: ۳۴۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳ - 13May 2019

برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در مدارس و مراکز آموزش عالی به مناسبت سوم خرداد

«روح‌انگیز جهان‌افروز» مسوول مشارکت بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اظهار داشت : دوران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس کشورمان سرشار از حماسه‌های جاودانی است که مهمترین بخش از تاریخ معاصر کشورمان است.

وی با بیان اینکه زنان به‌عنوان نیمی از جامعه همواره در همه عرصه‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری دارند، افزود: در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی برخی از زنان بعنوان امداگر و پرستار در میادین نبرد حاضر می‌شدند و تعدادی زیادی از این بانوان با فعالیت در ستاد‌های پشتیبانی، جمع آوری کمک‌های مردمی، تهیه مواد غذایی و لباس برای رزمندگان، دِین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادعا کردند.

مسوول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: در سال ۹۷ پس از انجام مصاحبه‌های تاریخ شفاهی و جمع آوری اسناد و خاطرات مادران و همسران، دختران شهدا و بانوان جانباز و ایثارگر ۵۷ مورد ثبت تاریخ شفاهی داشتیم.

جهان افروز با اشاره به برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و پایداری با حضور پرشور ۶۳۰ نفر از بانوان خرم آبادی، در حسینیه ثار الله سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در سال ۹۷ تصریح کرد: برگزاری همایش حس پروانگی با حضور ۵۱۰ نفر از جامعه هدف لرستانی جزء برنامه‎های سال گذشته مشارکت بانوان ادراه کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری اردو‌های راهیان نور یکی از راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته دلنوشته‌های شرکت کنندگان لرستانی در اردو‌های راهیان نور را جمع آوری و در قالب کتابی چاپ و منتشر کردیم.

مسوول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اجرای طرح‌های خورشید خانه خودت باش، سلاله ها، پیام آوران عاشورا را از برنامه‌های اجرا شده توسط مشارکت بانوان ادره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برشمرد و افزود: در حوزه چاپ و نشر تعداد هشت کتاب را به صورت مکتوب به چاپ رساندیم و هفت اثر را در قالب کتاب صوتی تهیه کردیم.

جهان افروز با بیان اینکه ساخت فیلم، کلیپ و مستند راجع به دفاع مقدس می‌تواند تأثیری مهمی در ماندگاری ارزش‌های آن دوران طلایی داشته باشد، گفت: در سال ۹۷ با ساخت سه مستند تلویزیونی و چهار مستند رادیویی از بانوان فعال دوران دفاع مقدس لرستان توانستیم گامی کوچک در راه معرفی آنان به جامعه برداریم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: ایجاد کانال، گروه و ثبت سازمان‌های مردم نهاد و شبکه سازی از جمله اقدامات معاونت مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در سال ۹۷ بوده است.

مسوول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه کل فعالیت‌های ما در سال ۹۷ حاصل برگزاری بیش از ۴۰۰ جلسه نشست با دستگاه‌های اجرایی لرستان است، به تشریح برنامه‌های مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت و افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و مراکز آموزش عالی از جمله برنامه‌های است که در روز سوم خرداد در لرستان برگزار می‌شود.

جهان افروز ادامه داد: انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی بانوان لرستانی فعال ستاد پشتیبانی جنگ، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس و مراکز آموزش عالی، همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس، کتاب، پوستر و هنر‌های تجسمی، بر گزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی از سایر برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا در سوم خرداد ماه سال‌جاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار