آلمان: به دنبال راهکاری قانونی برای داد و ستد با ایران هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت که این کشور به دنبال راهکاری قانونی برای داد و ستد با ایران است.
کد خبر: ۳۴۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ - 13May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه ۲۳ اردیبهشت) اظهار داشت که این کشور برای حفظ برجام تلاش خواهد کرد.

وی که در کنفرانس خبری در برلین صحبت می‌کرد، گفت: آلمان در تلاش است تا راهکاری قانونی برای داد و ستد با ایران پیدا کند.

سخنگوی دولت آلمان با اشاره به این موضوع که اگر تهران به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بماند، طرف‌های اروپایی نیز آن را حفظ خواهند کرد، گفت: سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) به دنبال ایجاد ساز و کار قانونی برای تجارت از طریق ایجاد کانال مالی پرداخت برای ایران هستند.

با گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، شورای عالی امنیت ملی ایران چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه به کشور‌های باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند.

در بیانیه اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی ضمن رد ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران عنوان کردند: «قویاً به ایران توصیه می‌کنیم از انجام اقداماتی که موجب تشدید مشکلات می‌شود، خودداری کند.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار