کتاب «طنز پر مغز» منتشر شد

کانون اندیشه جوان، کتاب «طنز پر مغز» از فاطمه جنتی‌راد را با موضوع شعر طنز منتشر کرد.
کد خبر: ۳۴۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ - 14May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شعر طنز انقلاب اسلامی به دليل برخورداری از درون مايه‌هايی عميق و پر مغز در عين حال كه لب را می‌خنداند، دل را می‌سوزاند و فكر و ذهن را به دنبال خود می‌كشاند؛ در واقع شعر طنز انقلاب اسلامی حاوی مضامين دغدغه‌مندانه‌ای است كه مصمم به اصلاح وضعيت موجود جامعه خويش است.

طنزپردازان در اين‌گونه از شعر در لابه‌لای واژه‌های به ظاهر خاموش، مسائل، گرفتاری‌ها و مشكلات واقعی پيرامونی خود را دردمندانه فرياد می‌زنند و در پسِ ادبيات طنازانه خود، ريشخند‌ها و تلخندهای قابل توجهی را به مخاطب عرضه می‌كنند كه حاوی پيام‌های مهمی در حوزه باورها، آداب و سنن، سبک زندگی، آيين حكمرانی و... است.

کتاب «طنز پر مغز» منتشر شد

کانون اندیشه جوان کتاب «طنز پر مغز» از فاطمه جنتی‌راد را در 183 صفحه و با قیمت 25 هزار تومان با موضوع شعر طنز منتشر کرد.

در اين كتاب در كنار طرح محورهايی از قبيل جايگاه طنز در شعر انقلاب،‌ معرفی بزرگان طنزپرداز شعر انقلاب و قالب‌ها و تكنيك‌های رايج در اين‌گونه شعر، تلاش شده است مهم‌ترين مضامين و سوژه‌های شعر طنز انقلاب در عرصه‌های چهارگانه مسائل دينی و اعتقادی، ‌مسائل فرهنگی، ‌مسائل اجتماعی و مسائل سياسی با ذكر اشعار و نمونه‌های مرتبط برای مخاطب جوان تبيين شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار