پنج کتابی که باید درباره شناخت سیره حضرت خدیجه (س) خواند

در آستانه سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) به معرفی آثاری از «حسین تهرانی»، «اکرم‌السادات هاشمی‌نژاد» و «مهری ماهوتی» پیرامون این شخصیت بزرگ اسلامی پرداخته‌، و خواندن آنها را به مخاطبان گرامی پیشنهاد می‌کنیم.
کد خبر: ۳۴۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳ - 15May 2019

پنج کتابی که باید درباره شناخت سیره حضرت خدیجه (س) خواندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «خصائص ام‌المومنین خدیجه کبری (س)»،‌ «حامیه الرسول» و «محبوبه المصطفی» عنوان سه اثر از «حسین تهرانی» است که در آنها به زندگی و سیره حضرت خدیجه (س) پرداخته شده است.

نویسنده در کتاب «خصائص ام‌المومنین خدیجه کبری (س)» در 684 صفحه با استفاده از آیات قرآن و روایات معتبر در منابع شیعه و سنی ویژگی‌های این بانوی بزرگ اسلام را از جمله ایمان و اعتقاد راسخ، نجابت و پاکدامنی، حق‌جویی و حق‌پذیری، ایثار و فداکاری، حُسن رفتار با همسر، راستی و درستی، و مقاومت و صبوری ایشان را به خواننده معرفی کرده است.

همچنین در این کتاب، برخی جعلیات تاریخی درباره خدیجه (س) نیز آورده شده است. همچنین در کتاب «حامیه‌الرسول» در 305 صفحه به 53 ویژگی پیرامون فضائل و مناقب حضرت خدیجه (س) پرداخته شده است.

کتاب «محبوبه المصطفی (ص)»، در 96 صفحه، شامل سیری کوتاه در زندگی حضرت خدیجه (س) می‌شود. این سه کتاب  در سه سطح برای عموم مخاطبان نوشته شده‌ و توسط انتشارات «طوبای محبت» منتشر شده‌اند.

کتاب «سرور زنان جهان ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری (س) کتاب دیگری است که توسط «اکرم السادات هاشمی‌نژاد» به منظور تبیین شخصیت بانوی اسلام تالیف شده است. کتاب در سه بخش به زندگی خدیجه (س) در عصر جاهلیت و جایگاه رفیع اجتماعی ایشان در آن زمان اشاره کرده و به تبیین شخصیت دینی و اخلاقی خدیجه (س) به عنوان نخستین زن ایمان آورنده به پیامبر اسلام (ص) پرداخته است. در ادامه نویسنده خدمات خدیجه (س) به اسلام بررسی کرده است. نحوه ازدواج خدیجه (س) با رسول خدا (ص)، اشاره به فضایل، رفتار و اخلاق، برخی از ابعاد تربیتی، مقامات معنوی خدیجه (س) نزد معصومین (ع) و شکوه تاریخی این بانوی بزرگ اسلام به تصویر کشیده شده است.

کتاب «سرور زنان جهان ام المومنین خدیجه کبری (س)» توسط مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص) منتشر شده است.

کتاب «بهای عاشقی» عنوان دیگری است که به قلم «مهری ماهوتی» زندگی‌نامه داستانی حضرت خدیجه (س) را به رشته تحریر درآورده است. این کتاب از جمله کتاب‌های «ریحانه» است که در 176 صفحه توسط انتشارات «مدرسه» منتشر شده است.

«بهای عاشقی» که در 34 فصل کوتاه برای نوجوانان نگاشته شده است، در فصل‌های مختلف با تکیه بر آیات قرآن و روایات، فضائل آن حضرت از جمله ایمان و اعتقاد راسخ، نجابت و پاکدامنی، حق‌جویی و حق‌پذیری، ایثار و فداکاری، حسن رفتار با همسر، راستی و درستی، مقاومت و صبوری و... را بازگو می‌کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار