دومین دوره «روایتگری سیره شهدا» در یزد برگزار شد

دومین دوره روایتگری سیره شهدا با رویکرد روشمندسازی روایتگری سیره شهدا توسط مبلغین و راویان دفاع مقدس استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ - 14May 2019

«مهدی دادآفرین» مدیر داخلی موسسه فن خطابه امیر بیان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد با اشاره به برگزاری دومین دوره روایتگری سیره شهدا در ادیبهشت امسال، اظهار داشت: دوره روایتگری سیره شهدا با رویکرد روشمندسازی روایتگری سیره شهدا توسط مبلغین و راویان دفاع مقدس در 2 روز و با حضور 25 نفر از طلاب و مبلغین استان یزد برای دومین بار در سال جاری برگزار شد.

وی افزود: طلاب و مبلغین در این دوره با حضور سید قدیر حسینی (استاد و پژوهشگر موسسه امیربیان) با 6 روش متفاوت از روایتگری سیره شهدا (موضوع محوری، فاصله شناسی، راه شناسی، شخصیت محوری،  مکان و عملیات محوری) آشنا شدند و در کارگاه پژوهش و تمرین این روش‌ها را به بحث و گفت‌وگو گذاشتند.

دادآفرین با بیان اینکه این روش از روایتگری سیره شهدا برگرفته از روش‌های فن خطابه موسسه فن خطابه امیربیان است ادامه داد: محور اصلی در این روش ها مهندسی تأثیر یعنی تأثیرگذاری بر روی مخاطب در سه ساحت اندیشه، احساس و رفتار است.

مدیر داخلی موسسه فن خطابه امیر بیان یزد با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «بدون تبيين و تبيين بليغ، قطعاً هيچ فكرى و هيچ انديشه‌ متقنى، توفيق رواج و اعتقاد عمومى را پيدا نخواهد كرد و شهدا عملاً كار بزرگى را انجام دادند. اين كار بزرگ را بايد تبيين كرد» متذکر شد:  تمام سعی و تلاش در این دوره ها این است که دانش آموختگان روش تبیین بلیغ سیره شهدا را بیاموزند و در برنامه‌های تبلیغی خود به کار ببندند و آحاد جامعه اسلامی را بهتر و جامع تر با فرهنگ شهادت و سبک زندگی شهدا بهره‌مند سازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار