حجت الاسلام شهیدی خبر داد؛

هدف‌گذاری ۳۰ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در سال ۹۸

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شد و با برنامه‌ریزی انجام شده، در تلاش هستیم در سال جاری این میزان را به ۳۰ هزار فرصت شغلی افزایش دهیم.
کد خبر: ۳۴۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ - 14May 2019

هدف‌گذاری ۳۰ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در سال ۹۸به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونین و مدیران بنیاد با بیان اینکه برای سال ۹۸ اشتغال ۳۰ هزار نفر از ایثارگران جویای کار هدف گذاری شده است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۰ هزار ایثارگر جویای کار در کشور وجود دارد. در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شد و با برنامه‌ریزی انجام شده، در تلاش هستیم در سال جاری این میزان را به ۳۰ هزار فرصت شغلی افزایش دهیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه هم اکنون نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد است، گفت: این میزان در بین جامعه ایثارگری حدود ۴ درصد است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ بیش از ۶۹ هزار ایثارگر جویای کار وجود داشت، افزود: با تلاش اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اقدامات خوبی صورت گرفته و روند افزایشی در ایجاد اشتغال جامعه ایثارگری حفظ شده است. این در حالی است که هر ساله با تعداد بیشتری از فارغ‌التحصیلان ایثارگر مواجه هستیم.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: برقراری ارتباط بین انتخاب رشته تحصیلی و بازار کار و اشتغال، یکی از ضرورت‌هایی است که ایثارگران باید به آن توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد در ادامه با تأکید بر اینکه مشاوره تحصیلی و شغلی باید به گونه‌ای صورت گیرد که فارغ‌التحصیلان سریع‌تر جذب بازار کار شوند، عنوان کرد: فرهنگ سازی برای افزایش انگیزه افراد برای اشتغال در حوزه‌های بخش خصوصی و غیردولتی یک ضرورت است زیرا با توجه به سیاست کوچک سازی دولت و تقاضاهای زیاد برای استخدام در بخش دولتی، امکان اشتغال در بخش دولتی برای همه متقاضیان وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به امضای تفاهم‌نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرصت خوبی برای ورود ایثارگران در حوزه‌های مختلف به خصوص بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه تصریح کرد: از مجموع ۹۰ هزار ایثارگر جویای کار، بیش از ۹ هزار نفر فرزند شهید، ۲ هزار و ۶۰۰ نفر فرزند جانباز ۷۰ درصد و سه هزار و ۲۰۰ نفر جانباز هستند و مابقی هم شامل فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و هم خواهر و برادر شهید می‌شوند. از این تعداد، ۲۳ هزار نفر دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم هستند که باید از طریق آموزش‌های فنی و مشاوره‌های شغلی، برای توانمندسازی و اشتغال آنان اقدام شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال مانند ایجاد استارت آپ‌ها در حوزه‌های مختلف، گفت: این ظرفیت‌سازی با استفاده از امکانات بنیاد و سازمان‌های تابعه یک ضرورت است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که ایثارگران هم از این فرصت‌ها به خوبی جهت اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار