مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بوشهر؛

برگزاری اعتکاف دانشجویی ماه مبارک رمضان در بوشهر

حجت‌الاسلام «سیدمرتضی حسینی» گفت: مراسم معنوی اعتکاف ویژه برادران در تاریخ ۷، ۸ و ۹ و مراسم ویژه خواهران نیز در تاریخ ۱۰، ۱۱ و ۱۲ خردادماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ - 14May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدمرتضی حسینی» مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان بوشهر اظهار داشت: اعتکاف از جمله برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه است که همواره مورد توجه و استقبال جوانان به‌خصوص دانشجویان است.

وی حضور دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف را نشان از عمق باور دینی در ضمیر وجودی نسل آینده‌ساز کشور دانست و  گفت: این رویکرد دینی امسال نیز با قدرت و صلابت بیشتر برگزار می‌شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد استان بوشهر با بیان اینکه اعتکاف عبادتی است که فرصت به خود آمدن و خلوتی برای اندیشیدن را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: تشریح و ترویج مباحث انقلابی و ارزشی، برپایی ادعیه ماه مبارک رمضان و زیارت عاشورا، تبیین و بیان احکام و معارف دینی، پرسش و پاسخ، سخنرانی، مدیحه‌سرایی و تشکیل حلقه‌های معرفت از جمله برنامه‌های عمومی است که در روزهای مختلف اعتکاف در کنار راز و نیاز معتکفین انجام خواهد شد.

حسینی افزود: با توجه به اینکه مباحث مطروحه در اعتکاف دانشجویی نیازمند سطح علمی بالاتری است، با دعوت از استادان و فرهیختگان، سخنرانی‌های علمی و معرفتی ویژه‌ای برای دانشجویان معتکف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه صورت گرفته است، تشریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف ویژه برادران در تاریخ ۷، ۸ و ۹ و مراسم ویژه خواهران نیز در تاریخ ۱۰، ۱۱ و ۱۲ خردادماه برگزار می‌شود و مهلت ثبت نام تا تاریخ 26 اردیبهشت ادامه خواهد داشت که دانشجویان برای ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی iaub.nahad.ir و bubso.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر فرهنگی دانشگاههای استان بوشهر داشته باشند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها