معرفی کتاب؛

«از مهاباد تا اسلام‌آباد»

کد خبر: ۳۴۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۷ - 15May 2019

«از مهاباد تا اسلام آباد، خاطرات حاج علی‌اکبر حیدری»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «از مهاباد تا اسلام آباد» شرح خاطرات «حاج علی اکبر حیدری» از فرماندهان گروه ضربت در مهاباد و دسته ویژه در عملیات‌های جنوب است که در 11 فصل به قلم «علی محمدی نسب» به رشته تحریر درآمده است.

دوران کودکی مدرسه، مبارزات انقلابی، حضور در کردستان، دفاع مقدس، عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر 1، خیبر، بدر، والفجر 8، کربلاهای 4 و 5 و آخرین حضور فصل‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در مقدمه «از مهاباد تا اسلام آباد» آمده است:

«با برادر حاج علی‌اکبر حیدری از فرمانده‌هان گروه ضربت در مهاباد و و دسته ویژه در عملیات‌های جنوب در جبهه آشنا شدم... که این آشنایی تبدیل به دوستی دائمی شد. تا آن جا که بعد از جنگ و دوران دفاع مقدس هم رفاقت و برادری ما ادامه پیدا کرد. تا اینکه در بحث مصاحبه با رزمندگان و ضبط خاطرات این عزیزان از حضورشان در عملیات‌های لشکر، با این دلاور تماس گرفتم و خواستم که جهت ثبت رویدادهای مهم آن ایام در محل دفتر موسسه فرهنگی حماسه ثارالله رفسنجان حضور یابند. وقتی خاطرات این عزیز را ضبط کردیم به این فکر افتادم تا آن‌ها را در قالب کتاب برای نسل سوم و چهارم انقلاب منتشر کنم. این کتاب حاصل شش ماه مصاحبه با برادر حیدری است.»

قسمتی از متن کتاب

«من آن روزی که در مهاباد حاضر شدم برای دفاع از کشور و دینم فقط قصدم رضای پروردگار بود و دفاع از اعتقاد دارم که از مهاباد تا روزهای پایانی جنگ و تا اسلام آباد نگاهم به دهان ولی فقیه و مراد دلم حضرت حاج آقا روح الله بود تا با انجام فرمایشات آقا خداوند متعال را راضی نگه بدارم و امیدوارم که بعد از جنگ و دفاع مقدس و از مهاباد تا اسلام آباد که سختی‌های زیادی را متحمل شدم در این سال‌های پس از جنگ هم از عهده امتحان خوب برآمده باشم و پیرو ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انجام تکلیف کرده باشم.»

«از مهاباد تا اسلام آباد» در 310 صفحه مصور به کوشش «علی محمدی‌نسب» به رشته تحریر درآمده و توسط نشر موسسه فرهنگی «حماسه ثارالله» در دو هزار جلد منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار