توصیه به صبر و بردباری در کلام شهدای لرستان

وصیت‌نامه‌های شهدا حاوی سفارشات ارزشمندی است که عمل کردن به آنها موفقیت و آرامش دنیا و سعادت آخرت را در پی دارد. در این وصیت‌نامه‌ها سفارش به صبر و برباری بارها تکرار شده است.
کد خبر: ۳۴۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ - 14May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، وصیت‌نامه‌های شهدا حاوی سفارشات ارزشمندی است که عمل کردن به آنها موفقیت و آرامش در دنیا و سعادت  آخرت را در پی دارد. در این وصیت‌نامه‌ها سفارش به صبر و برباری بارها تکرار شده است.

بدین منظور برخی از وصیت‌نامه های گهربار شهدای لرستان را ورق زدیم و مطالبی را که مرتبط با «صبر » بود، گلچین کرده و در ذیل آوردیم:

شهید ابراهیم اکبری

«پدر و مادرم، برادران و خواهران و همسرم، اقوام من، از ائمه معصومین درس عبرت بگیرید. علی بن الحسین(ع) به امام باقر(ع) فرمود «پسرم بر سر حق بایست و صبر کن هرچند تلخ و ناگوار باشد»، یعنی در راه حق مردد نشوید.»

شهید علی اصغر اسلامی

«پدر و مادرم، اگر شهید گشتم مبادا در سوگم گریه کنید، مبادا از پیروی ولایت فقیه و رهبری حضرت امام کوتاهی کنید زیرا معصیت کار و گناهکار محسوب می‌شوید، مادرم صبر و تقوا و حجاب را پیشه خود قرار ده.»

شهید مسعود امیدیان دهنو

«مردم شهید پرور و پدر و مادرم وصیت نامه ام را با زبانی عاجز و بیانی ناقص شروع می‌کنم اولا پدر و مادرم امیدوارم که صبور و مقاوم باشید زیرا که من راه حسن را پیموده ام. پدرم مانند پدران دیگر صبور باش زیرا که اگر شما ناراحت باشید دشمنان اسلام خوشحال می‌شوند.»

شهید جعفر بهرامی پور

«و شما هم پدر و مادر و برادران و خواهرانم، سعی کنید که دنبال راه امام و رهبرعزیزمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یعنی امام خمینی باشید و اگر فرزندی در این راه دادید خوشحال باشید چون راه خدا همه اش خوشحالی است پس صبر داشته باشید که حضرت علی(ع) می فرماید بزرگترین شجاعت صبر است.»

شهید حسین علی پیشداد

«مادر جان، مبادا در مرگ من گریه کنی و کاری انجام دهید که دشمنان اسلام شاد بشوند. باید به صبر و استقامت خود به دشمنان و دنیا بفهمانید که ما پیرو امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) هستیم. صبر کنید که صبر نشانه ایمان است.»

شهید ابوالحسن حبیبی

«مادر جان، من را خداوند بزرگ به شما داد و هر وقت هم که بخواهد پس می‌گیرد. مادر جان، امیدوارم که خداوند به شما صبر و استقامت عطا فرماید و به یاد خدا و شهدای عزیز قلب خود را آرام بگردان، من که هیچ وقت شما را از یاد نمی‌برم.»

شهید عقیل خوانساری

«مادر و عزیزانم، اگر لیاقت شهید شدن را داشتم برایم گریه و زاری نکنید و خمینی را تنها مگذارید. امیدوارم خدا شما را صبور و بردبار  و مرا قدرت روحی و شهادت نصیبم نماید.»

شهید علیرضا دلی خونی

«شما ای خواهرانم همچون زینب (س) صبور و مقاوم باشید، بجای گریه و زاری خواهرانِ برادر از دست داده و مادران شهدا را را دلداری دهید تا خداوند اجرش را به شما عطا کند.»

شهید حمید رضا رحمان پور

«در آخر به خانواده ام توصیه می‌کنم که صبور باشند و انسان صبور کسی‌است که هر حادثه ای که به او می‌رسد شکیبایی خویش را حفظ می‌کند.»

شهید کرم خدا رضایی

«از خانواده ام تقاضا دارم اگر خبر شهادت مرا شنیدند در ملاء عام شیون نکنند و اگر جنازه ام به دست‌شان نرسید مسئولین سپاه را ناراحت نکنند صبر و بردباری را پیشه خود سازند و برای جنازه ای که خوراک موران خواهد شد ناراحت نشوند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار