روایتی از امام رضا (ع) در خصوص روزه‌داری

محمدطاها مرادی کارشناس علوم قرآنی گفت: امام رضا (ع) فرموده‌اند، مردم به انجام روزه امر شده‌اند تا درد گرسنگی و تشنگی را بفهمند و به واسطه آن فقر و بیچارگی را درک کنند.
کد خبر: ۳۴۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ - 15May 2019

روایتی از امام رضا (ع) در خصوص روزه‌داریبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از میزان، محمدطا‌ها مرادی کارشناس علوم قرآنی در خصوص احادیث مربوط به ماه مبارک رمضان گفت: حدیث‌های بسیاری درباره ماه مبارک رمضان و فضیلت‌های موجود در این ماه مبارک آمده است که در این میان، امام محمد باقر (ع) و امام صادق (ع) بیشترین احادیث را دارند.

وی ادامه داد: امام باقر علیه السلام فرموده اند که «اسلام بر پنج چیز استوار است؛ نماز، زکات، حج، روزه و ولایت». از این سخن به خوبی می‌توانیم اهمیت روزه و روزه‌داری را درک کنیم.

مرادی تصریح کرد: امام صادق علیه السلام نیز درباره فلسفه روزه چنین فرموده اند که خداوند روزه را واجب کرده تا بدین وسیله دارا و ندار (غنی و فقیر) مساوی گردند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در بسیاری از روایت‌ها بر روزه به عنوان عامل یادآور قیامت و این روز بزرگ تاکید شده است. در این راستا «امام رضا علیه السلام» فرموده‌اند «مردم به انجام روزه امر شده‌اند تا درد گرسنگی و تشنگی را بفهمند و به واسطه آن فقر و بیچارگی را درک کنند».

مرادی توضیح داد: خواندن دعای زیر در روز هشتم ماه مبارک رمضان از اهمیت بسیاری برخوردار است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ وإطْعامِ الطّعامِ وإفْشاءِ السّلامِ وصُحْبَةِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین، خدایا روزی‌ام کن در آن ترحم بر یتیمان و طعام نمودن بر مردمان و افشاء سلام و مصاحبت کریمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان.»

وی خاطرنشان کرد: همچنین خواندن نمازی دو رکعتی در هشتم ماه مبارک رمضان توصیه شده است به گونه‌ای که در هر رکعت سوره حمد و ده مرتبه سوره توحید و پس از سلام نماز، هزار مرتبه «سبحان اللّه» گفته شود.

انتهای پیام/ 811

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار