ساجدی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شکست واشنگتن در سیاست خارجی/ مذاکره با آمریکایی‌ها بی‌فایده است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا منزوی شده و در سیاست‌های خود شکست خورده است، گفت: مذاکره نکردن ایران با آمریکا یک انتخاب منطقی و درست است.
کد خبر: ۳۴۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ - 15May 2019

«محمد ساجدی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در خصوص شکست سیاست خارجی آمریکا اظهار داشت: سیاست‌‌ آمریکا در مذاکره با کره شمالی و تسلط بر خاورمیانه شکست خورده است. آمریکایی‌ها به دنبال ترویج تبلیغات منفی علیه ایران در جهان هستند تا موج جدیدی از تنش‌ها را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا مانند یک قلدر سایر کشورها را تحت فشار قرار می‌دهد، افزود: چون این کشور از لحاظ سیاسی منزوی شده است و سیاست‌های خود را شکست خورده می‌داند، سعی می‌کند با ایجاد جنگ روانی فشار را بر ایران بیشتر از قبل کند؛ زیرا دولت آمریکا تصور می‌کند که با این کار می‌تواند در انتخابات آینده این کشور موفق باشد، اما این تفکر به دلیل اینکه مردم آمریکا با سیاست‌های ترامپ مخالف هستند، کاملا اشتباه است.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: امروز شاهد هستیم که آمریکا از نظر اقتصادی با چین درگیر است و از سوی دیگر اعتماد اروپا را از دست داده است و قدرت سیاست خارجی‌اش نیز مثل قبل نیست.

وی با اشاره به سفرهای متعدد وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مایک پمپئو سفر خود را در روسیه رها می‌کند و به بروکسل می‌رود تا در مورد ایران با طرف‌های اروپایی انجام دهد؛ این نشان‌دهنده ضعف آمریکا در مدیریت سیاست خارجه خود است؛ زیرا در هیچ دوره‌ای از ریاست جمهوری آمریکا به این میزان نسبت به ایالات متحده بی‌اعتماد نبوده‌اند.

ساجدی در مورد مذاکره با آمریکا گفت: با توجه به بی‌ثباتی ترامپ حتی یک درصد هم نمی‌شود با آمریکایی‌ها مذاکره کرد؛ بنابراین مذاکره نکردن با آمریکا یک راه منطقی است که ایران انتخاب کرده‌ است؛ چون نه‌تنها در افق کوتاه‌مدت بلکه در درازمدت هم از چنین مذاکره‌ای هیچ چیز عاید کشور ما نخواهد شد و اتفاق مثبتی را هم شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها