«آیت‌الله احمد جنتی» به روایت ۱۹۰ سند منتشر نشده، روانه بازار کتاب شد

کتاب «آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۳۴۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ - 15May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

این اثر که دربردارنده بیش از ۱۹۰ سند منتشر نشده درباره آیت‌الله جنتی است، در پنج فصل به انضمام یک پیوست از اسناد، به بررسی زندگی و مبارزات آیت‌الله احمد جنتی می‌پردازد.

فصل نخست، از تولد آیت‌الله جنتی در سال ۱۳۰۵ تا شهریور ۱۳۳۲ را شامل می‌شود. در این فصل، ضمن معرفی خانواده وی به رخدادهای مختلف تاریخی در این برهه همچون کشف حجاب، شهریور ۱۳۲۰ و سقوط رضاخان و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اشاره می‌شود.

در فصل دوم با عنوان «قدم در راه علم» درباره تحصیلات آیت‌الله جنتی صحبت می‌شود؛ فصل سوم نیز دربرگیرنده مطالبی در رابطه با مدرسه حقانی، ضرورت و اهداف احداث این مدرسه و حضور آیت‌الله جنتی در مدرسه حقانی است. فصل چهارم نیز به معرفی خانواده و فرزندان اختصاص دارد.

فصل پنجم که یکی از مهم‌ترین فصول کتاب است، به مبارزات آیت‌الله جنتی از آغازین روزهای نهضت اسلامی تا سقوط رژیم پهلوی و مجاهدت‌های وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص دارد. فرازهایی چون قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، تبعید امام، جریان بازداشت‌ها و تحمل زندان‌های رژیم و تبعید به نقاط دورافتاده، وقایع منتهی به پیروزی انقلاب، قیام ۱۷ شهریور، حمله عمال رژیم به حرم مطهر رضوی و ... از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های پنجمین فصل کتاب است. بخش پایانی کتاب نیز دربرگیرنده اسناد منتشر نشده درباره آیت‌الله جنتی است که به نوبه خود از اهمیت شایان توجهی در حوزه تاریخ انقلاب برخوردار است.

کتاب «آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد» با شمارگان یک‌هزار نسخه در ۴۹۱ صفحه و به قیمت ۴۲ هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها