خرازی در دیدار با رئیس مجمع رهبران برای صلح:

نجات برجام وابسته به جبران تعلل اروپاست

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: نجات برجام بستگی به تلاش اروپا برای جبران تعلل گذشته خود در اجرای تعهداتش دارد.
کد خبر: ۳۴۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 15May 2019

نجات برجام وابسته به جبران تعلل اروپابه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در سفر به فرانسه با ژان پیر رافارن، نخست‎وزیر اسبق این کشور و رئیس مجمع رهبران برای صلح دیدار کرد.

خرازی در این دیدار با اشاره به تنش‌های موجود در منطقه اظهار داشت: برای تقویت صلح و ثبات لازم است که قدرت‌های منطقه‎­ای با هم گفت‎وگو کنند.

وی با تشریح رویکرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه و فشار‌های دولت آمریکا علیه ملت ایران گفت: ملت ایران با بلوغ سیاسی و تجربیات ۴۰ سال گذشته خود برای حفظ استقلال کشور در برابر فشار‌های آمریکا مقاومت می‌کند و تسلیم نخواهند شد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه با اشاره به تحولات برجام و تصمیم اخیر ایران اظهار داشت: نجات برجام بستگی به تلاش اروپا طی دو ماه آینده برای جبران تعلل گذشته خود در اجرای تعهداتش دارد.

وی افزود: تسلیم اروپا در برابر فشار‌های آمریکا تبعات ناگواری برای اروپا در پی خواهد داشت.

رافارن نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران و هوشمندی ملت ایران اظهار داشت: به نفع هیچکس نیست که نقش مردم ایران را در منطقه و تلاش ایران را در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر نادیده بگیرد. متاسفانه اهمیت تلاش ایران در این زمینه‌ها ناشناخته مانده است.

نخست‎وزیر اسبق فرانسه در ادامه با انتقاد از سیاست‌های آمریکا که حاکمیت کشور‌های اروپایی را زیر سؤال برده و برای ایجاد شکاف در اروپا تلاش می‌کند، اظهار داشت: در فرانسه هیچکس سیاست‌های تحریمی آمریکا را قبول ندارد.

وی افزود: فرانسه طرفدار رایزنی‎های منطقه‌ای به منظور توسعه صلح و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار