سید افقهی‌ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ایران در شرایط فعلی با آمریکا مذاکره نمی‌کند/ استراتژی تهران در مقابل واشنگتن مقاومت است

کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای گفت: ایران بارها اعلام کرده که در شرایط فعلی، تن به مذاکره با آمریکا نمی‌دهد و استراتژی‌اش نیز مقاومت است.
کد خبر: ۳۴۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳ - 18May 2019

ایران در شرایط فعلی با آمریکا مذاکره نمی‌کند/ استراژی ایران در مقابل آمریکا مقاومت است«سیدهادی سیدافقهی‌» کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در مورد  فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مذاکره با آمریکا سم است»، اظهار داشت: آمریکا در حال فشار به ایران در جنبه‌های اقتصادی و روانی است تا اسباب مذاکره با تهران را فراهم آورد؛ اما ایران بارها اعلام کرده که در شرایط فعلی، تن به مذاکره با آمریکا نمی‌دهد و استراتژی‌اش نیز مقاومت است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هیچ انسان عاقلی تن به مذاکره با کشوری را نمی‌دهد که یک بار از توافق به صورت یک‌طرفه خارج شده است»، گفت: 12 شرطی که ایالات متحده برای ایران گذاشته است، قابل مذاکره نیست؛ اما جای تعجب دارد که برخی‌ها صحبت از مذاکره با دشمن می‌کنند.

سید‌افقهی اظهار کرد: ترامپ دست روی نقاط استراتژیک ایران گذاشته است که بارها مقام معظم رهبری در این خصوص هشدار‌های لازم را داده بودند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای گفت: تحرکات اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس از جمله اعزام ناوهای مختلف و سایر ادوات نظامی، اقداماتی طبیعی و مسبوق به سابقه است و نباید این اقدام آمریکایی‌ها را تلاش آنها برای آغاز جنگ با ایران را در اذهان ایجاد کرد؛ بنا بر این اگر مقام معظم رهبری تاکید بر روی ندادن جنگ دارند، کاملا درست است.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار