مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

جمع‌آوری 120 هزار برگ سند دوران دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «امیرعباس آسمند» گفت: تاکنون حدود 120 هزار و 500 برگ سند دوران دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۳۴۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ - 15May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در نشست کمیته تخصصی اسناد و مدارک دفاع مقدس استان، اظهار داشت: جلسات کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس به منظور جمع‌آوری، ثبت و ضبط اسناد دوران دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و فراموش شدن این اسناد به صورت مرتب در طول سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 120 هزار و 500 برگ سند دوران دفاع مقدس در استان جمع‌آوری شده است، افزود: همه سازمان‌ها، نهادها و ادارات باید یک نسخه از اسناد دوران دفاع مقدس خود را در اختیار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهند تا نقش استان در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود اینکه 243 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس استان به چاپ رسیده، اما تاکنون نقش این استان در دوران دفاع مقدس به درستی تبیین نشده است. 

آسمند با اشاره به اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس در دست تدوین است، عنوان کرد: 283 مدخل در سه حوزه اشخاص، فرهنگی و اجتماعی و جغرافیایی شناسایی شده که برای این تعداد مدخل باید 283 پرونده علمی تشکیل داده و برای هر کدام از مداخل نیز یک مقاله نوشته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مجری دانشنامه استانی دفاع مقدس انتخاب شده است، گفت: تاکنون 70 پرونده علمی تشکیل و 20 مقاله در این خصوص نوشته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس نیازمند تأمین اعتبار هستیم که امیدواریم این موضوع در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها