زخمی شدن ۶۰ نفر در سالروز اشغال فلسطین

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای از زخمی شدن ۶۰ نفر در شرق غزه در حمله امروز نظامیان صهیونیست به شرکت‌کنندگان در تظاهرات سالروز اشغال فلسطین خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ - 15May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به دعوت گروه‌های فلسطینی، صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت) سرتاسر نوار غزه شاهد اعتصاب فراگیر همزمان با هفتاد و یکمین سالروز یوم‌النکبه بود.

تظاهرات فلسطینیان در پاسخ به این دعوت گروه‌های مختلف به ورود نظامیان صهیونیست به خشونت کشیده شد که این مساله باعث زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد.

وزارت بهداشت فلسطین عصر امروز در بیانیه‌ای گفت که ۶۰ نفر از فلسطینیان در جریان تظاهرات امروز به مناسب هفتاد و یکمین سالروز اشغال فلسطین زخمی شدند.

به گزارش المیادین، وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که این ۶۰ نفر در تظاهرات امروز در شرق غزه زخمی شدند.

فلسطینی‌ها امروز (چهارشنبه ۱۵ می؛ ۲۵ اردیبهشت) هفتاد و یکمین سالگرد اشغال فلسطین «یومُ النَکبة» (روز فاجعه و مصیبت) را در اماکن مختلف گرامی داشتند و بر حق بازگشت به سرزمین خود تأکید کردند.

اصطلاح النکبه یا فاجعه (و مصیبت) بر همان آوارگی جمعی و کوچ اجباری صد‌ها هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸ و تأکید فلسطینی‌ها بر حق بازگشت بر مبنای قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل اشاره دارد و از فاجعه‌ای انسانی سخن می‌گوید.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، ۷۸ درصد از خاک فلسطین یعنی تمام آن به استثنای کرانه باختری و غزه را اشغال کرد و هر ساله در این تاریخ اهالی اردوگاه‌ها، روستا‌ها و شهر‌های فلسطینی به همراه دیگر فلسطینی‌های مقیم خارج با برگزاری فعالیت‌های مختلف بر رد اشغالگری تأکید می‌کنند. برخی آوارگان فلسطینی با گذشت ۷۱ سال از این موضوع همچنان کلید خانه‌های قدیمی خود را نگه داشته‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها