اخوان المسلمین: می‌توانیم مردم را علیه معامله قرن آمریکا بسیج کنیم

اخوان المسلمین مصر در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای تروریست خواندن خود، آن را دسیسه مشترک مصر، امارات و عربستان سعودی خواند و گفت که با طرح صلح ادعایی آمریکا برای فلسطین مقابله خواهد کرد.
کد خبر: ۳۴۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ - 15May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حزب اخوان المسلمین مصر با انتشار بیانیه‌ای به تلاش‌های آمریکا برای تروریستی‌خواندن خود و طرح صلح ادعایی آمریکایی‌ها موسوم به «معامله قرن» واکنش نشان داد.

این جنبش چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت) گفت که این تلاش‌ها و تروریستی خواندن اخوان، از سوی کشور‌های مصر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی مورد حمایت قرار گرفته است.

مقام‌های آمریکا دهم اردیبهشت به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که بعد از سفر «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر به واشنگتن، تحرکاتی برای گنجاندن نام اخوان در لیست سیاه تروریسم آغاز شده است.

اخوان المسلمین اعلام کرد که از چند روز گذشته این تحرکات آمریکا را با دقت بررسی کرده و قبل از آنکه موضع خود را در این موضوع رسانه‌ای کند، با طرف‌هایی در «شرق و غرب» تماس‌هایی برقرار کرده است.

این جنبش مصری تأکید کرد که اخوان المسلمین «یک جنبش خالص اسلامی» است و به دنبال آزادی و عدالت برای ملت‌های ستمدیده است که حقوق آن‌ها نقض شده و اراده‌شان از آن‌ها سلب شده است.

اخوان المسلمین در این بیانیه بار دیگر تأکید کرد که تحقق آزادی، عدالت و ایجاد حکومت عادلانه بدون «انقلاب گسترده» که مراکز قدرت و تسلط حکومت نظامی سرمایه‌داری بر مردم را از بین ببرد، میسر نمی‌شود.

در این بیانیه آمده است: «مسیر انقلابی ما که از کودتای ۲۰۱۳ اعلام کردیم، همان گزینه راهبردی ما برای دفاع از دولت مدنی، بازگرداندن آزادی مردم مصر، تحقق عدالت بین آحاد این مردم و دور نگه داشتن مؤسسات نظامی از فرآیند سیاسی و پایان دادن به سیطره این مؤسسات بر اقتصاد کشور است».

اخوان المسلمین گفت که حمایت از «دیکتاتوری نظامی» در برابر انقلاب و انقلابیون در مصر «شرط‌بندی شکست خورده» است و همه باید بدانند که حافظه انقلاب مصر هرگز دوستان و دشمنان خود را فراموش نخواهد کرد.

این جنبش مصری از وجود درگیری بین ملت‌های خواهان عدالت و آزادی و بین نظام‌های غربی از جمله نظام آمریکا خبر داد و گفت که نظام آمریکا از «سیاست‌های کثیفی» برای حفظ نقشه‌های خود استفاده می‌کند.

اخوان المسلمین در مورد این سیاست‌های آمریکا گفت: «سیاست‌های نظام آمریکا بر سه پایه و محور شکل می‌گیرد؛ نخست، ایجاد رژیم‌های سرکوب‌گر در منطقه خاورمیانه است که به دنبال به تعطیلی کشاندن دولت‌ها و بردن آن‌ها به زیر یوغ سیاست آمریکا است. دوم، سیطره بر مناطق تولید انرژی در جهان و سوم هم حمایت از رژیم صهیونیستی است».

معامله قرن و همدستی السیسی با آمریکا

اخوان المسلمین مصر در بیانیه امروز خود از وجود منافع مشترک بین نظام آمریکا و سیطره کودتا بر مصر در مرحله کنونی جهت «تحمیل معامله قرن» در آینده خبر داد و گفت که تلاش‌های آمریکا برای تروریستی خواندن اخوان المسلمین نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

این جنبش مصری تأکید کرد که به رغم «کودتای نظامی» علیه انقلاب مصر اخوان المسلمین همچنان این توانایی را دارد که توده‌های مردم را علیه معامله قرن بسیج کند و این مسئله‌ای است که کاخ سفید را نگران کرده و این معامله را تهدید می‌کند.

اخوان المسلمین بار دیگر بر موضع ثابت خود در رد معامله قرن تأکید کرد و گفت: «مسئله فلسطین مسئله اصلی امت مسلمان است و این معامله در برابر اراده این امت شکست خواهد خورد».

طرح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشور‌های دیگر است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

دولت آمریکا بیش از یک سال است که اعلام این طرح را به دلایلی به تعویق انداخته و مقام‌های آمریکایی بار‌ها تلویحا تأخیر در اعلام این طرح را به پیروزی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی مربوط دانسته‌اند. حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اخیر گذشته موفق شد با ائتلاف با دیگر احزاب، نصف به علاوه یکِ کرسی‌های پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را از آن خود کند. کوشنر، داماد یهودی ترامپ چهارشنبه (۲۸ فروردین) گفت که این طرح بعد از ماه مبارک رمضان رسما اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها