دیوارنگاره پویش ملی «ما پیروزیم» رونمایی شد

مراسم رونمایی از دیوارنگاره پویش ملی «ما پیروزیم» در سالن جلسات مجتمع شاهد و ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ - 16May 2019

دیوارنگاره پویش ملی «ما پیروزیم» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از رشت، مراسم رونمایی از دیوارنگاره پویش ملی «ما پیروزیم» پیش از ظهر امروز پنجشنبه 26 اردیبهشت در سالن جلسات مجتمع شاهد و ایثار  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه امروز ما پیوند ویژه‌ای نیاز داریم تا این روز به کلیه ادوار زندگی خود وصل کنیم، اظهار داشت: دشمن امروز خیلی شفاف‌تر به میدان آمده است و به همین دلیل ما در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی و معرفی شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس  نیاز به الگو و الگو‌سازی  داریم.

سرهنگ عباس بایرامی با بیان اینکه در آزادسازی خرمشهر 16 هزار کشته و 19 هزار اسیر از رژیم بعث گرفتیم، افزود: موفقیت‌های دفاع مقدس حاصل وحدت جامعه بین اقشار مختلف مردم و  به رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه تمامی اقشار جامعه در آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، بیان کرد: دشمن بعد از آزادسازی خرمشهر دچار یک آشفتگی عجیب شد و معادلات منطقه به نفع ما تغییر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه بیش از یک هزار رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، افزود: در این عملیات مهم و سرنوشت ساز بیش از 260 شهید والامقام از استان گیلان که در 6 یگان نیروهای مسلح حضور داشتند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بایرامی با اشاره به نقش بی بدیل زنان در هشت سال دفاع مقدس حضور و همراهی آنها را در خلق حماسه فتح خرمشهر بسیار مهم و ارزشمند دانست و  افزود: بدون شک اگر نقش زنان در ستادهای پشتیبانی، امدادگری، همراهی با خانواده و تسکین  آلام رزمندگان در عملیات الی بیت المقدس نبود رزمندگان نمی توانستند در آن هوای گرم  و طاقت فرسا دشمن  تا دندان مسلح و غارتگر را ازخرمشهر بیرون کند.

بایرامی با اشاره به اینکه بیش از هزار برنامه در ایام سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در اول تا چهارم خرداد امسال در استان خواهیم داشت ، بیان کرد: همزمانی ایام حماسه سوم خرداد  امسال با شب‌های لیالی  قدر باعث شد برنامه ما شرایط ویژه‌ای داشته باشد زیرا سی و هفتمین سالگرد آزادسازی عملیات الی بیت‌المقدس متقارن با ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی بن ابیطالب (ع) است.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس دوره پرافتخار کشور است، اظهار کرد: نقطه‌های عطف و ارزشمندی در دوران دفاع مقدس وجود دارد که حماسه سوم خرداد یکی از آن‌ها است.

عبدالله پاکاری با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها هنوز سالروز حماسه سوم خرداد گرامی نگه‌داشته می‌شود، افزود: از رشادت‌های رزمندگان در عملیات الی بیت‌المقدس هنوز صحبت می‌شود و هنوز هم برخی از جان‌فشانی‌های رزمندگان برای مردم روشن نشده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود، گفت: باید برای نسل جدید روشنگری کرد و رشادت‌های دلاورمردان دوران دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کرد.

در پایان این مراسم از دیواره نگاره پویش ملی « ما پیروزیم»  و پوستر سوم خرداد رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار