حجت‌الاسلام فرحزاد:

یاد و نام حضرت خدیجه (س) در جامعه نهادینه شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: دین اسلام مدیون زحمات امیرالمؤمنین (ع) و حضرت خدیجه (س) است و برای آن حضرت باید قدم برداشت و یاد و ذکر این بانو در میان مردم نهادینه شود.
کد خبر: ۳۴۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ - 16May 2019

یاد و نام حضرت خدیجه (س) در جامعه نهادینه شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله فرحزاد» استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی در حرم کریمه اهل‌بیت (س) اظهار داشت: ذکر صلوات بر حضرت محمد (ص) و آل او جزو اعمال ماه مبارک رمضان و به‌عنوان افضل اعمال است و روایات و تعبیرات فراوان و عجیبی برای این ذکر بیان‌شده است.

استاد حوزه علمیه افزود: مرحوم بهاءالدینی می‌فرمودند: برای اموات و نجات آن‌ها از عالم برزخ ذکر صلوات را هدیه می‌کنم، حتی می‌فرمودند: در عالم خواب دیدم یکی از آشنایان در برزخ بوده و در عذاب است، با خود گفتم بهترین هدیه برای نجات این آدم از عالم برزخ فرستادن ذکر صلوات است که بعد‌ها دوباره این شخص را در خواب دیدم و او در عالم خواب به من گفت که صلوات‌های تو مرا از عذاب برزخ نجات داد.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) بیان کرد: هر کس به‌اندازه توانی که دارد شایسته است امر خیری برای حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر اکرم (ص) و‌ام المومنین انجام دهد، همان‌طوری که بزرگان ما فرموده‌اند کسی که برای حضرت خدیجه (س) کاری کند دل اول شخصیت عالم یعنی رسول مکرم اسلام را بسیار شاد می‌کند.

فرحزاد با اشاره به بیانات پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت خدیجه (س) گفت: برای عظمت این بانو همین بس که خداوند به ملائکه خود بگوید من به حضرت خدیجه (س) افتخار می‌کنم، یا وقتی امام سجاد (ع) در خطبه غرا خود در شام فرمودند: فکر نکنید که شمشیر تنها راه تأثیرگذاری و غلبه است بلکه غلبه بر دل‌ها مهم‌تر است، در این خطبه آمده که من فرزند خدیجه (س) هستم.

استاد حوزه علمیه با بیان ویژگی‌های حضرت خدیجه (س) گفت: آن حضرت بانویی هستند که جان، مال و هستی خود را در راه اسلام فدا کردند، حضرت خدیجه (س) بانویی بودند که از هر چه خدا به او داد در راه اسلام استفاده کردند.

فرحزاد با تأکید بر اینکه تمام اجداد حضرت خدیجه (س) موحد بودند، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) آن‌قدر از حضرت خدیجه (س) تعریف می‌کردند که هیچ‌گاه خسته نمی‌شدند، حب و بغض پیامبر (ص) همه برای خدا بوده و تا بعد از حضرت خدیجه (س) هیچ همسری برای خود انتخاب نکردند، این بانوی مکرم اسلام در برهه‌های مختلف همراه رسول اکرم (ص) بودند و هیچ‌گاه آن حضرت را تنها نگذاشت بانویی که اول ثروتمند حجاز بودند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان ذره‌ای از عظمت این بانو را درک کرد و دین اسلام مدیون زحمات امیرالمؤمنین (ع) و حضرت خدیجه (س) است، خاطرنشان کرد: برای آن حضرت باید قدم برداشت و یاد و ذکر این بانو باید در میان مردم نهادینه شود یا اینکه هزار مرتبه صلوات بر حضرت محمد (ص) و آل او را به حضرت خدیجه (س) هدیه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار