ارائه اعتبارنامه سفیر و نماینده دائم ایران به مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان منع سلاح های شیمیایی اعتبارنامه خود را به مدیرکل این سازمان تقدیم کرد.
کد خبر: ۳۴۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸ - 16May 2019

ارائه اعتبارنامه سفیر و نماینده دائم ایران به مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیاییبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی ابدی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‎های شیمیایی OPCW امروز (پنجشنبه) با حضور در مقر این سازمان در لاهه اعتبارنامه خود را به  «فرناندو آریاس» مدیرکل این سازمان تقدیم کرد.

سفیر کشورمان یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران با بیش از 70 هزار مصدوم و قربانی سلاح های شیمیایی، برای این سازمان و هدف غایی آن یعنی ممنوعیت سلاح های شیمیایی اهمیت خاصی قائل است، چرا که هر نوع استفاده از سلاح های شیمیایی اعم از تروریستی یا نظامی و یا توسط دولت ها یا بازیگران غیردولتی صورت گرفته باشد، جنایت علیه همه انسان ها و نه فقط قربانیان آن سلاح ها محسوب می شود.

کاظمی ابدی پس از قدردانی از  تلاش های دبیرخانه فنی در اجرای وظایف سازمانی براساس کنوانسیون سلاح های شیمیایی، بر لزوم حفظ ماهیت تخصصی سازمان و عدم سیاسی شدن فضای حاکم بر آن تاکید کرد.
مدیرکل سازمان نیز به حضور فعال هیات کشورمان در اجلاس های سازمان اشاره و  بر بیطرفی اعضای دبیرخانه در همه امور تاکید کرد.

وی همچنین به سفر دو سال قبل خود به ایران و دیدار با برخی قربانیان سلاح های شیمیایی اشاره کرد.

شایان ذکر است که سفیر و نماینده دائم و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه به مدت یک سال به عنوان معاون شورای اجرایی سازمان تعیین شده است.

کاظمی ابدی دیروز (چهارشنبه) 25 اردیبهشت ماه استوارنامه خود را به «ویلم الکساندر»  پادشاه هلند تقدیم کرد.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها