روسیه: به تحریم‌های جدید آمریکا پاسخ مناسب خواهیم داد

سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد، مسکو قطعاً به تحریم‌های جدید آمریکا بر اساس «قانون ماگنیتسکی» که در نتیجه واحد ویژه نیرو‌های واکنش سریع جمهوری چچن و پنج تبعه روس به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند، پاسخ مناسب خواهد داد.
کد خبر: ۳۴۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ - 17May 2019

روسیه: به تحریم‌های جدید آمریکا پاسخ مناسب خواهیم دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو قطعاً با اقدامات مشخصی به تحریم‌های جدید آمریکا بر اساس «قانون ماگنیتسکی» پاسخ خواهد داد.

وزارت خزانه داری آمریکا صبح امروز در راستای اجرای «قانون ماگنیتسکی»، واحد ویژه نیرو‌های واکنش سریع چچن «ت. ر. ک. ت» و پنج تبعه روس، از جمله چند مقام نظامی را به فهرست تحریم‌های این کشور علیه روسیه اضافه کرد.

در بیانیه سفارت روسیه آمده است: «اقدامات جدید ضدروسی مقامات واشنگتن در رابطه با قانون به اصطلاح «ماگنیتسکی»، تلاش یکجانبه دیگری در مغایرت با حقوق بین الملل است که نمی‌توان آن را روشی متمدنانه در روابط دو کشور نامید. مسلماً این اقدامات پاسخ مناسبی را در پی خواهند داشت. زمانی که ما به چنین اقداماتی پاسخ می‌دهیم همواره تاکید کرده‌ایم که این انتخاب روسیه نبوده است. ما خواستار همکاری با ایالات متحده در دورنمای آینده هستیم و آمادگی این مسئله را داشته و معتقدیم که این انتخاب درستی است. ولی ظاهراً طرف آمریکایی چنین فکر نمی‌کند.»

در این سند یادآوری شده است: «تحریم‌های آمریکا علیه واحد ویژه نیرو‌های واکنش سریع در جمهوری چچن روسیه، نه تنها روی همکاری‌های بین المللی در راستای مبارزه با تروریسم، بلکه به روی توانایی این نیرو‌ها در اقدامات مثبت آن‌ها در منطقه قطب شمال تاثیر منفی خواهد گذاشت.»

سفارت روسیه در عین حال تاکید کرده که این تصمیم غیرسازنده دولت ایالات متحده، به تمایلات مثبت بوجود آمده در جریان مذاکرات اخیر بین مقامات بلندپایه روسیه و آمریکا در سوچی هم آسیب خواهد رساند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار