حجت‎الاسلام رفیعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

شعار جامعه مهدوی اشاعه امید است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یاس موجب بازماندگی می‎شود، گفت: شعار جامعه مهدوی اشاعه امید است.
کد خبر: ۳۴۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ - 17May 2019

منتظران در مقامی بالاتر از مردمان زمان حضور قرار دارندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‎الاسلام رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ویژگی‎های جامعه مهدوی اظهار داشت: مردم در زمان غیبت اگر اعتقادات خود را حفظ کنند از مردمان زمان حضور بالاتر هستند، چراکه بدون حضور امام به فرمایشات ایشان عمل می‎کنند.

حجت‎الاسلام رفیعی گفت: ائمه ما پیش‎بینی می‎کردند که در زمان غیبت مردم دچار ابتذال می‎شوند. همجنس‎گرایی رواج پیدا کرده و به بزرگترها احترام گذاشته نمی‎شود. در همین راستا هم فرهنگ انتظار را بنا کردند تا منتظرین با کسانی که به سمت ابتذال می‎روند فرق داشته باشد.

وی گفت: در جامعه مهدوی نباید فرافکنی شود که باید ظلم زیاد شود. روایات زیادی وجود دارد که جامعه مهدوی به معنویت اهمیت بدهد. امام زمان وقتی که مدیریت امور را بدست بگیرند نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر را به پا خواهد داشت و در نتیجه این موارد باید اولویت‎های منتظران باشد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: شعار جامعه مهدوی اشاعه امید است. یاس موجب بازماندگی می‎شود. همچنین ایثار، فداکاری و هزینه کردن از دیگر ویژگی‌های مهدی باوران است. هرکس ببیند چقدر برای ائمه هزینه کرده است.

وی افزود: ایثار و فداکاری هم جز خصوصیات مهدی باوران است. علاوه بر آن مردم باید حقوق اجتماعی را رعایت کنند. امام زمان فرموده‎اند اگر منتظران به وعده‎های خود عمل کنند غیبت آنقدر به تاخیر نمی‎افتد.

حجت‎الاسلام رفیعی تاکید کرد: مهدی باوران باید ارزش‎های اخلاقی را در خود تقویت کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها