حجت‌الاسلام ابوترابی‎فرد در نماز جمعه تهران:

مشکلات کشور با حضور جوانان انقلابی و باانگیزه قطعا حل خواهد شد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر جوانان شجاع، باهوش، انقلابی، باانگیزه و پرکار را به میدان بیاوریم قطعا مانند دفاع مقدس مشکلات کنونی را از پیش رو برخواهیم داشت.
کد خبر: ۳۴۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ - 17May 2019

/به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‎فرد، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۲۷ اردیبهشت) تهران ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: امیدوارم در پرتو انوار پرفروغ ماه رمضان و شب‎های الهام‎بخش قدر، در مسیر تقوا که آراستگی به ایمان و عمل صالح است گام برداریم و راه حرکت به سمت قله‎های عزت و اقتدار را در پرتو تقوا هموار کنیم.

وی در ادامه سلسله مطالب خود در خطبه اول درباره بیانه دوم انقلاب و شعار رونق تولید، با الهام از آیات نورانی سوره مبارکه «یوسف»، گفت: خداوند متعال در آیات این سوره انسان‌ساز و تربیت‎کننده، به چند انتخاب مهم و کلیدی اشاره می‎کند که دارای ملاک است و ملاک انتخاب نیز می‎تواند برای ما آموزنده، راهگشا و تربیت کننده باشد.

ابوترابی فرد، انتخاب حضرت یوسف (ع) توسط برادران را یکی از این انتخاب‎ها نام برد، و تصریح کرد: این انتخاب ریشه در حسادت داشت. تذکار مهمی است، باید مراقب نفس خویش باشیم. انسان اگر تربیت نشود، با حسادت نظام خانواده و نظام جامعه را در معرض آسیب‌های جدی قرار می‎دهد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: انتخاب دوم، انتخاب یوسف (ع) توسط خداوند است؛ این انتخاب هم دارای ملاک است و قرآن ملاک را بیان می‎کند؛ ملاک این انتخاب شخصیت تربیت شده او بود؛ حضرت یوسف (ع) در برابر رفتار زشت برادران خویش نه تنها آن‎‎ها را نفرین نکرد، بلکه آن‌ها را دعا کرد.

وی تصریح کرد: جامعه انقلابی باید آراسته به احسان باشد؛ دست یکدیگر را بگیریم و در تأمین نیازهای فکری، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، ارائه مشورت و تأمین نیازهای مادی و اقتصادی، اهل احسان باشیم؛ جامعه اهل پرخاش و ستیزه‎جو در تراز قرآن نیست؛ روح دین خدمت به انسانهاست

ابوترابی فرد با بیان اینکه دعای ظهور در واقع دعا برای برای هدایت کفار و جامعه بشری و سعادت انسان است، حضرت یوسف (ع) را نماد ایستادگی در برابر هواها و هوس‎ها توصیف کرد و گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر استفاده از جوانان، در واقع نگاه به جوانانی است که حضرت یوسف(ع) را در علم صالح، احسان، تقوا، مهار امیال و هوس و رسیدن به ساحت مقدس اخلاص الگو قرار داده‌اند.

امام جمعه موقت تهران لزوم به‌کارگیری جوانان شجاع، باهوش، انقلابی، باانگیزه و پرکار را ضروری دانست و گفت: پس از انتخاب باید به این جوانان اختیارات تفویض شود و نظارت و پیگیری هم وجود داشته باشد. تفویض اختیار به معنای عدم نظارت نیست. اگر به کسی مسئولیت دادیم باید پاسخگو باشیم. اگر اینطور عمل کنیم به سرعت همانطور که مشکلات دفاع مقدس حل شد مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل می‌شود.

ابوترابی‎فرد مدیریت اقتصادی حضرت یوسف را تشریح کرد و ادامه داد: نزدیک دو دهه است که سکانداران انقلاب اسلامی شعارهای اقتصادی را مطرح می‌کنند، چراکه اگر اقتصاد شکوفا و قدرتمند باشد، مشکلات هم از بین می‌رود، این موضوع در مدیریت اهل‌بیت مانند حضرت علی (ع) هم قابل‌مشاهده است.

وی اقتصاد را در جامعه اسلامی مهم و محوری دانسته و تأکید کرد: جمهوری اسلامی با وجود درگیری یک دهه‌ای جنگ و چهار دهه‌ای تحریم، گام‌های بلند اقتصادی برداشته و زیرساخت‌های ایران را بسیاری از کشورهای توسعه یافته هم ندارند.

امام‌جمعه موقت تهران با تفکیک زیرساخت و شاخص‌های اقتصادی، رشد شاخص‌های اقتصادی را نتیجه ایجاد زیرساخت‌های مناسب دانست و از مهم‌ترین شاخص‌های مدیران را دانش، تخصص، تجربه و تحلیل واقعیت‌های جامعه در سطح بالا عنوان کرد.

ابوترابی فرد ضمن برشمردن تجربیات دوران حضورش در مجلس گفت: نقشه راه واقعی را گاهی برخی از مدیران نمی‌دانستند و وزرایی اصلاً شرایط را درک نکرده و نمی‌دانستند که یکی از مشکلات امروز نیز همین هزینه‌هایی است که توسط این وزرا خرج شد. متأسفانه گاهی وزرایی به مجلس معرفی می‌شدند که هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کردند و امروز مقام عالی‌رتبه‌ای که تحریم‌ها را در واشنگتن پیشنهاد کرده اذعان دارد اگر ایران از ظرفیت‌هایش استفاده کند، تحریم‌ها شکست می‌خورد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این جمله که ایران یک استثنا است و دشمن نیز به آن اذعان دارد تصریح کرد: جمهوری اسلامی راه را برای اعتلای امت اسلام و کاهش نفوذ آمریکا در منطقه با ظرفیت‌هایش هموار کرده است.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: باید وزارت جهاد کشاورزی که کارهای خوبی هم انجام داده است و وزیرش فعال است، نقشه دقیق کشاورزی را تعریف کرده و چگونگی کشت خوب را ارائه دهد.

وی از مرحوم دکتر اسماعیلی از اساتید کشاورزی یاد کرد و ادامه داد: معنویت و دین‌داری بسیاری از اساتید مثال‌زدنی است که به دستورات قرآنی اهمیت می‌دهند و این اصل یعنی تولید مداوم و کشت پی در پی تا با توجه به محدودیت‌ها بتوانیم فرهنگ ملی و اسلامی را به فرهنگ تولید دانش‌بنیان تبدیل کنیم.

امام‌جمعه موقت تهران تأکید کرد: باید تولیدات را به سمت مصرف صحیح سوق دهیم و این مصرف صحیح یعنی ذخیره تولیدات تا به یک کشور بزرگ تبدیل شویم و همان‌طور که با ریاضت به جایگاه انسانی می‌رسیم، در زمینهٔ اقتصادی هم باید برای یک اقتصاد پررونق راه رشد و پیشرفت را طی کنیم.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: امروز کشورهای آمریکایی منطقه در فقر غوطه‌ور هستند و جمهوری اسلامی ایران است که بزرگ است.

وی اصلاح سیاست های پولی و مالی، نظام بودجه ریزی و اصلاح نظام ارزی، سیاست های اشتغال را از عوامل کاهش بیکاری و رشد اقتصادی مطرح کرد و اصلاح هزینه درآمدهای نفتی را مورد اشاره قرار داد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار