نظامیان تروریست آمریکایی پایگاه «عین الاسد» عراق را گسترش می‌دهند

نظامیان تروریست آمریکایی در حال گسترش پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق هستند و تجهیزات و جنگ‌افزار‌های نظامی جدیدی وارد فرودگاه این پایگاه شده است.
کد خبر: ۳۴۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ - 17May 2019

نظامیان تروریست آمریکایی پایگاه «عین الاسد» عراق را گسترش می‌دهندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، تحرکات نظامیان تروریست آمریکایی این روزها در عراق افزایش یافته است.

یک منبع امنیتی حاضر در استان «الانبار» (غرب عراق) خبر داد که نظامیان آمریکاییِ حاضر در پایگاه هوایی «عین الاسد» (غرب الانبار) در حال گسترش این پایگاه هستند.

این منبع به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که این نظامیان «برای نخستین بار و برای اهداف نظامی و دفاعی دست به گسترش این پایگاه زده‌اند و هنوز علت اصلی این اقدامات مشخص نیست».

وی تصریح کرد که عملیات گسترش عین الاسد، شامل بخشهای گسترده‌ای از فرودگاه به سمت جنوب پایگاه خواهد بود.

این منبع امنیتی همچنین بر این باور است که این اقدامات نشان می‌دهد تروریستهای آمریکایی قصد دارند به مدت طولانی در این پایگاه باقی بمانند.

وی با اشاره به تدابیر امنیتی آمریکایی‌ها در عین الاسد، خاطر نشان کرد که همزمان با گسترش این پایگاه، تجهیزات و جنگ‌افزارهای نظامی آمریکایی وارد فرودگاه این پایگاه شده است.

در همین ارتباط، «کریم علیوی» عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق گفت که در جلسه روز شنبه آینده پارلمان عراق همه تجاوزاتی را که نیروهای نظامی آمریکا در عراق از زمان حضورشان به بهانه گروه تروریستی داعش مرتکب شده‌اند، بررسی خواهد کرد.

علیوی تأکید کرد که پارلمان عراق همچنین تدابیر بازدارنده‌ای علیه نیروهای آمریکایی اتخاذ خواهد کرد تا حاکمیت این کشور حفظ شود.

وی با بیان اینکه کمیته امنیت و شماری از نمایندگان حاضر در ائتلافهای «الفتح و سائرون» قصد دارند لایحه اخراج نیروهای خارجی از عراق به ویژه تروریستهای آمریکایی را در روز شنبه مطرح کنند، پیش‌بینی کرد که احتمالا این لایحه (اخراج تروریستهای آمریکا) در جلسه روز شنبه تصویب شود؛ زیرا ائتلافهای الفتح و سائرون دارای اکثریت در پارلمان هستند و می‌توانند آن را به تصویب برسانند.

حضور نظامیان آمریکایی در عراق اخیرا تبدیل به یکی از مسائل بحث‌بر‌انگیز در محافل سیاسی این کشور شده و برخی از نمایندگان عراق خواهان تصویب قانونی برای خارج کردن این نظامیان هستند.

مخالفت‌ها در بین افکار عمومی عراق و پارلمان این کشور از آنجا شروع شد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در جریان تعطیلات سال نو میلادی سر زده و در سفری از پیش اعلام نشده وارد پایگاه هوایی «عین الأسد» واقع در استان الانبار (غرب عراق) شد و اعلام کرد که هدف نیروهای آنان، تحت نظر قرار دادن ایران است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار