بازخورد رژه نیروهای مسلح در رسانه های خارجی؛

نیروهای مسلح ایران تهدیدی علیه دیگر کشورها نیست

رئیس جمهور ایران در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس در حضور نظامیان اعلام کرد: نیروهای مسلح ایران تهدیدی علیه همسایگان و کشورهای دیگر نیستند.
کد خبر: ۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸ - 22September 2013

نیروهای مسلح ایران تهدیدی علیه دیگر کشورها نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری "ترند" آذربایجان، در حالی که به مناسبت سالروز حمله نظامی عراق علیه ایران هفته "دفاع مقدس" در ایران آغاز شده است، حسن روحانی رئیس جمهور ایران طی سخنانی در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس اعلام کرد نیروهای مسلح ایران تهدیدی علیه همسایگان و یا کشورهای دیگر نیست.

این خبرگزاری در پوشش مراسم آغازین هفته دفاع مقدس در کشورمان نوشت: رژه نظامی با حضور  و مشارکت همه نیروهای نظامی و انتظامی ایران، از جمله سپاه پاسداران، نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش، بسیج و نیروی انتظامی با هدف گرامی داشت هفته دفاع مقدس و نشان دادن آمادگی دفاعی ایران برگزار شد.

همچنین این مراسم با حضور همه فرماندهان نظامی و انتظامی ارشد ایران، وابستگان نظامی دیگر کشورها در تهران و سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد.

شایان ذکر است در گزارش این خبرگزاری علاوه بر اشاره به رژه نیروهای نظامی و انتظامی،  به بخش دیگر برنامه یعنی نمایش برخی از تجهیزات نظامی و دفاعی نیز اشاره شده است.

بخش مهم این مراسم طبق گزارش این خبرگزاری به سخنان رئیس جمهور کشورمان بر می گردد. روحانی در این مراسم ضمن یادآوری برخی جنبه های دفاع مقدس در جنگ عراق علیه ایران، به آمادگی دفاعی نیروهای نظامی ایران اشاره کرد و در عین حال بیان داشت که این نیروهای مسلح تهدیدی علیه دیگر کشورها نیست.

روحانی بیان داشت در طول 200 سال گذشته ایران به هیچ کشوری حمله نکرده است و انقلاب ایران نیاز به جنگ و تجاوز ندارد ولی همواره آمادگی دفاع از کشور را دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار