معرفی کتاب؛

«وصیت یاران»

کد خبر: ۳۴۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ - 18May 2019

«وصیت یاران»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «وصیت یاران» مجموعه‌ای از وصایای شهدای دفاع مقدس است که در 182 صفحه به کوشش «محمد عامری» تهیه و تنظیم شده است. این کتاب در بردارنده 56 وصیت‌نامه است که در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و سیاسی به رشته گردآوری شده است.

قسمتی از متن کتاب:

شهید محسن وزوایی: بزرگترین خطر برای انقلاب، نفوذ خطوط انحرافی در خط امام است

«امروز در شرایطی هستیم که لحظه‌ای غفلت، خیانت به اسلام و قرآن است. باید تا آنجا که در توان داریم، برای خدا کوشش کنیم. امروز تمامی مزدوران و طاغوتیان به مقابله با انقلاب عزیز اسلامی ما پرداخته‌اند. در راس تمامی اینان، به تعبیر امام، شیطان بزرگ آمریکاست و به دنبال او، تمامی وابستگان دیگرش.

ما به تعبیر امام باید به تکلیف عمل کنیم. اگر توانستیم دشمن را در هم بکوبیم، پیروز می‎شویم و اگر کشته هم بشویم، شهید هستیم، این نیز خود پیروزی است. پس ما نباید نگرانی داشته باشیم.

امت ما باید بداند از بزرگترین خطراتی که انقلاب را تهدید می‌کند، آفت نفوذ خطوط انحرافی در خط اصلی انقلاب، یعنی خط امام است. پس امام را دنبال کنید و امام را تنها نگذارید.»

شهید محمد بروجردی: شناخت جریان‌های انحرافی حساس‌تر از مبارزه با صدام است

«مقاومت را فراموش نکنید که خداوند تبارک و تعالی بار سنگین انقلاب اسلامی را بر دوش ملت مسلمان ایران گذشته است و ما را در آزمایش عظیم قرار داده است. این را شهیدان بسیاری به خصوص در این چند سال اخیر به در و دیوار ایران نوشته‌اند و اگر مقاومت آنها نباشد، همانطور که امام فرمودند، بیم آن می‌رود که زحمات شهدا و اگر چه آنها به شهادت رسیدند، این ما هستیم که آزمایش می‌شویم و دیگر اینکه با تجربه‌ای که ما از صدر اسلام داریم که به خاطر عدم آگاهی مسلمین درس عبرت باشد، با دقت، کلمات این روح خدا را که خط او خط رسول خداست، دقت کنند.

وجود امام امروز برای ما معیار است. راه او راه سعادت و انحراف از راهش خسران دنیا و آخرت است و من با تمام وجود این اعتقاد را دارم که شناخت و مبارزه با جریان‌هایی که بین مسلمین سعی در به انحراف کشیدن انقلاب از خط اصیل و مکتبی آن را دارند، به مراتب حساس‌تر و سخت‌تر از مبارزه با رژیم صدام و آمریکاست. وصیتم به برادران این است که سعی کنند توده مردم را که عاشق انقلاب هستند، از نظر اعتقادی و سیاسی آماده کنند که بتوانند کادرهای صادق انقلاب را شناسایی کنند و عناصری که جریان‌های انحرافی دارند، بشناسند که شناخت مردم در تداوم انقلاب، حیاتی است.»

«وصیت یاران» در 184 صفحه مصور به کوشش «محمد عامری» تدوین و توسط انتشارات «تقدیر» در پنج هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها