مسئول معارضان بحرینی در انگلیس:

آزادی‌های سیاسی در بحرین از بین رفته است

«علی الفایز» تاکید کرد که آزادی‌ها در بحرین به ویژه در زمینه آزادی‌های سیاسی مثل آزادی عقیده و بیان و تشکیل احزاب سیاسی به صورت تقریبا کامل از بین رفته است.
کد خبر: ۳۴۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ - 18May 2019

آزادی‌های سیاسی در بحرین از بین رفته استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از مهر، رژیم بحرین همچنان به صدور احکام ظالمانه خود ادامه می‌دهد. در این راستا طی روزهای اخیر برای دو بازداشت شده حکم اعدام و برای ۵۶ نفر دیگر حکم زندان ابد به اتهامات واهی فراری دادن زندانیان و کشتن پلیس صادر کرد. همچنین آل خلیفه برای ۱۷ بازداشت شده حکم زندان ابد صادر کرد و تابعیت ۱۵ نفر دیگر را به اتهام واهی جاسوسی برای سپاه پاسداران ایران و حزب الله، سلب کرد.

بر همین اساس گفت‌و‌گویی با «علی الفایز» مسئول معارضان بحرینی مستقر در انگلیس را در ادامه می‌خوانید.

صدور احکام اعدام و سلب تابعیت و حبس ابد برای شهروندان بحرینی را از لحاظ آزادی سیاسی در این کشور چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آزادی‌ها در بحرین به ویژه در زمینه آزادی‌های سیاسی مثل آزادی عقیده و بیان و تظاهرات و تشکیل احزاب سیاسی به صورت تقریباً کامل از بین رفته است. رژیم آل خلیفه با مردم بحرین با زبان خشونت سخن می‌گوید و از تمامی ابزارهایش برای سرکوب مردم استفاده می‌کند.

از جمله این ابزارها دستگاه قضائی بحرین است که اینگونه احکام را علیه معارضان و فعالین و عموم مردم بحرین صادر می‌کند تا بدین صورت از حق طبیعی شأن در تظاهرات و انتقاد و مطالبه مشارکت سیاسی بر اساس اصل برابری شهروندان و حاکمیت مردمی دست بردارند.

آیت الله عیسی قاسم اخیراً از نیاز بحرین به اصلاحات ریشه‌ای سخن گفته اند. این خواسته چگونه محقق خواهد شد و چرا تاکنون محقق نشده است؟

بحرین به اصلاحات کامل و ریشه‌ای نیاز دارد و راه تحقق آن نیز نگارش پیمان اجتماعی جدید است که خواسته‌های مردم بحرین را با شیوه رابطه سیاسی متوازن و عادلانه میان آنها اجابت کند. این رابطه نیز پایه‌هایی روشن دارد و پایبندی‌ها، حقوق و تکالیف میان مردم و نظام سیاسی منتخب شأن مشخص است.

این روند به این نیاز دارد که رژیم آل خلیفه زبان خشونت و استفاده از ابزارهای امنیتی و نظامی علیه مردم بحرین را متوقف و مسیر گفتگو و پروژه‌های سیاسی را آغاز کند. علت عدم تحقق اصلاحات در بحرین، مخالفت رژیم بحرین با اصلاحات مورد حمایت قدرت‌های منطقه‌ای و بین المللی است.

دولت آمریکا اخیراً تسلیحات جدیدی را به آل خلیفه فروخته است. علت آن چیست؟ آیا به تحریم‌های نفتی این کشور علیه ایران و احتمال بروز درگیری در تنگه هرمز مربوط است؟

آمریکای مستکبر برای چپاول ثروت‌های مردم در منطقه حضور دارد. رژیم‌های مزدور آمریکا نیز از این کشور تبعیت دارند و مورد حمایت واشنگتن هستند. این رژیم‌ها مجری نقشه‌های آمریکا علیه امت و مردم هستند و ثروت‌های بشری و طبیعی آنها را از بین می‌برند.

به همین دلیل نیز امت اسلامی، ضعیف شده و توان ایستادن در برابر آمریکا برای دفاع از خود یا مقابله با صهیونیست‌های اشغالگر را ندارد. یکی از راه‌های غیرمستقیم برای نابودی توان امت، همین محموله‌های سلاح است که برای اجرای نقشه‌های استکباری آمریکا از طریق ایجاد تنش‌ها و گسترش آشوب و برافروختن جنگ‌ها به کار گرفته می‌شود.

منفعت آمریکای مستکبر، برافروختن زبانه‌های جنگ میان ایران و کشورهای مزدور منطقه است و به همین دلیل آمریکا از طریق همین رژیم‌های مزدور به تحریکات خود ادامه می‌دهد. واشنگتن تلاش می‌کند این جنگ مستقیم از سوی خودش شکل نگیرد بلکه به صورت نیابتی صورت گیرد. طبیعتاً رژیم آل خلیفه در این مواجهه و جنگ عددی نیست اما قادر به ایجاد اختلاف و تحریکات است و از شرایط کنونی برای خرید بیشتر سلاح استفاده می‌کند تا آن را در سرکوب مردم بحرین به کار گیرد.

طی هفته‌های اخیر شاهد اهانت مقامات بحرینی به مقتدی صدر از رهبران عراق و برخی مقامات ایران بوده ایم. پیامدهای این توهین‌ها چیست؟

عراق می‌تواند نقش سیاسی بزرگی در منطقه ما ایفا کند و معادلات حاکم را تغییر دهد. رژیم‌های استبدادی در حوزه خلیج فارس نیز این موضوع را به خوبی می‌دانند و به همین دلیل تلاش می‌کنند دستکم عراق را بی طرف نگه دارند.

اظهارات مقتدی صدر به دلیل پیشینه‌ای که گفتم، برای رژیم آل خلیفه سخت بود. زیرا او از اثرگذاری مردمی و سیاسی در عراق برخوردار است و جایگاه ایشان است که در حمایت از انقلاب مردم بحرین ایفای نقش کند تا به اولویت سیاسی تبدیل و به صورت مستمر تکرار شود.

اتهامات رژیم آل خلیفه ادامه خواهد داشت اما معتقدم که این اتهامات باید به انگیزه‌ای بزرگ‌تر برای دوستانمان تبدیل شود تا با قدرت بیشتری از انقلاب مردم بحرین حمایت کنند.

انتهای پیام/ 811

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار