سردار کارگر:

بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مدعی‌العموم دفاع مقدس است/ حضور دهه هفتادی‌ها در بین مدافعان حرم مشتی بر دهان استکبار است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بنیاد مدعی‌العموم دفاع مقدس است و تمامی آثار و کتب دفاع مقدس باید از نظارت بنیاد عبور کند، گفت: مجموعه بنیاد به اسناد دسترسی دارد و می‌تواند در مواقع مختلف شفاف‌سازی کند و پاسخگوی شبهات جنگ و دفاع مقدس باشد.
کد خبر: ۳۴۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ - 18May 2019

بنیاد مدعی العموم دفاع مقدس است/ حضور دهه هفتادی‌ها در بین مدافعان حرم مشتی بر دهان استکبار استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، اظهار داشت: سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس یکی از سازمان‌های مهم بنیاد است که وظایف خطیر و بنیادین را بر عهده دارد.

وی با اشاره به نقش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: اقدامات مرتبط با حوزه فرهنگ، آموزش و پرورش، کتاب و سایر موضوعات مربوط به ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس و احیای روحیه جهادی، در این سازمان انجام می‌شود.

سردار کارگر با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع تاریخ دفاع مقدس گفت: باید در این حوزه فعالیت جامعی صورت گیرد و کتاب مرجعی نگاشته شود؛ به طوری که هشت سال دفاع مقدس در آن قابل رؤیت و استناد باشد.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همگی باید عامل به ارزش‌های اخلاقی و معرفتی باشند، افزود: اگر به این ارزش‌ها عامل باشیم و همه کارهای خود را با اخلاص و برای رضای خدا انجام دهیم، می‌توانیم بگوییم که در مسیر شهدا گام برداشته‌ایم و قطعا در این شرایط نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز مجاهدت و روحیه شهادت‌طلبی به جوانان دهه هفتادی منتقل شده است، گفت: در بین شهدای مدافع حرم با افراد دهه هفتادی روبه‌رو می‌شویم که حضور دهه هفتادی‌ها مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و افرادی است که می‌گفتند مردم ایران از فرهنگ جهاد و شهادت فاصله گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه هویت و فرهنگ ملت بزرگ ایران با جهاد و ایثارگری آمیخته و ممزوج است، گفت: پس از گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس هنگامی که شهدای گمنام را برای تشییع می‌آورند، می‌بینیم که مردم با چه شکوهی این عزیزان را بدرقه می‌کنند.

سردار کارگر تصریح کرد: شهدا عارف بودند و در عرفان عملی آنچنان پیش رفتند که ره صد ساله را یک شبه طی کردند؛ آنان با اخلاصی که داشتند تمامی قفل‌های آسمان را باز کردند و به سوی حق شتافتند. ما نیز امروز در قبال آن‌ها مسئول هستیم و باید با عمل خالصانه خود را در مسیر آن‌ها قرار دهیم.

وی افزود: شهید حججی نمونه بارز عرفان عملی بود که ره صد ساله را یک شبه طی کرد و به جایی رسید که آن تشییع با شکوه را برای ایشان در تهران و نجف آباد برگزار کردند. یک جوان دهه هفتادی به چنان جایگاهی رسید که بزرگان به جایگاه او غبطه‌ می‌خورند. شهید حججی چون با خدا معامله کرد به این جایگاه رسید و کسی که با خدا معامله کند، عزت می‌یابد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما به عنوان کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اگر بخواهیم همچون شهدا کاری ماندگار و اثربخش از خودمان به جای بگذاریم، باید پیش از هر چیز اخلاص داشته باشیم و کار را فقط برای رضای خدا انجام دهیم که قطعا این‌گونه عملکردها نتیجه خواهد داشت.

وی در ادامه به اهمیت افزایش نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: در نشر کتاب هر دو موضوع کمیت و کیفیت مهم هستند و باید با تلاش تعداد کتاب‌ها را بیشتر کنیم؛ چراکه از همین تعدد کتاب‌ها می‌توان به کتب نفیس و ارزشمند دست پیدا کرد.

سردار کارگر با اشاره به خدمات امیر گرامی در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: امیر گرامی در مدت دو سال و شش ماهی که مسئولیت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بر عهده داشت، اقدامات خوبی انجام داده و انتظارات مجموعه را برآورده کرده است که بنده از ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: سردار عامری نیز از دوستان با سابقه ما در امور فرهنگی هست و رابطه خوبی با ارتش و سپاه و نیروی انتظامی دارد و مدتی نیز در معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت داشت که امیدواریم در این مسئولیت نیز همچون مسئولیت‌های گذشته با موفقیت کار را پیش ببرد.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به اینکه امر نظارت در نشر کتب دفاع مقدس امری بسیار مهم و حیاتی است، افزود: متاسفانه برخی افراد نسبت به اهمیت این موضوع کم توجه هستند و یا آگاهی لازم را ندارند، این موضوع چیزی نیست که بتوان با آن احساسی برخورد یا به سهولت از کنارش عبور کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر موضوعی نیاز به استانداردسازی و نظارت دارد، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مدعی‌العموم دفاع مقدس و در واقع مسئول نظارت بر آثار دفاع مقدس است؛ چراکه این بنیاد به اسناد دسترسی دارد و می‌تواند در مواقع مختلف شفاف‌سازی کند و پاسخگوی شبهات جنگ و دفاع مقدس باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر لزوم توجه به نسل کودک و نوجوان افزود: اگر بخواهیم کار فرهنگی در حوزه دفاع مقدس اثرگذار باشد، باید فعالیت‌های خود را از مهدکودک‌ها، دبستان‌ها و دبیرستان‌ها آغاز کنیم. امروز مسئله تدریس دو واحد درسی دفاع مقدس امر مهمی است و باید در پی آن جوانان و نوجوانان و حتی کودکان را جهت بازدید رایگان از موزه‌های دفاع مقدس و حضور در سفرهای راهیان نور ترغیب کرد.

وی در پایان گفت: دشمن امروز از ما می‌خواهد تا سند 2030 را در آموزش و پرورش کشور به اجرا درآوریم که در واقع ما با این کار و با امکانات و منابع خودمان برای دشمن و در راستای اهداف او سرباز تربیت کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها