در آستانه عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس؛

فرمانده کل ارتش با جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت دیدار کرد

جمعی از کارکنان پیشکسوت ارتش در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، با امیر سرلشکر موسوی دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۳۴۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ - 18May 2019

دیدار فرمانده ارش با پیشکسوتان جهاد و شهادتبه گزارش دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در تداوم نشست‌های صمیمانه پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت با امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، جمعی از کارکنان حماسه‌آفرین ارتش با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این نشست، فرمانده کل ارتش ضمن خیرمقدم به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از ارزشمند‌ترین کارها برای ما در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و استفاده از تجربیات جبهه‎های جنگ که به‌حق دانشگاه بود، دیدار با افتخارآفرینان دفاع مقدس است که همواره مدیریت جهادی را یادآوری و عدم وجود بن‌بست در مواجهه با مشکلات را در سایه توکل بر خداوند متعال تداعی و میراث ارزشمند و پیشینه پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران را گوشزد می‌کند. جلوه «ما می‌توانیم» در آیینه دل‌های شما می‌تابد و انعکاسش به ما نشان می‌دهد که باید به آینده امیدوار بود تا بر سختی‌های مسیر پیروزی و ظفر فائق آمد.

وی در ادامه بابیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به پایمردی و ایستادگی نسل گذشته ارتش اشاره و آن را دستمایه الزام به کار جهادی توأم با ایثار و فداکاری برای نسل حاضر برشمردند و افزودند: درست است که در ظاهر جنگ تحمیلی خساراتی را برای این نظام الهی به بارآورد؛ اما در باطن خود گنج‌های گران‌بهایی را برای ما به یادگار گذاشت که می‌توان برای نسل‌های متمادی با کمک شما پیشکسوتان عزیز آن را استخراج کرد.

پس‌ از آن تنی چند از پیشکسوتان ضمن بیان وقایعی از جنگ برای ایفای نقش مؤثرتر در جبهه جهاد فرهنگی و انتقال عبرت‌ها و آموزه‌های دوران دفاع مقدس اعلام آمادگی کردند و افزودند: در تمامی کتب آموزشی ارتش‌های جهان، استفاده از تجربیات گذشته یکی از بخش‌های مهم آموزش‌هاست که می‌تواند در بحث کتب ما نیز بیشتر از گذشته لحاظ، تا نسل جدید با روحیه جهادی در تمامی صحنه‌های نبرد بیشتر آشنا شود. ما آماده‌ایم تا چهل سال حضور خود را در تمامی عرصه‌ها همچون دوران دفاع مقدس و دوران جهاد فرهنگی به نمایش بگذاریم و می‌دانیم که جهاد هنوز هم ادامه دارد. ما پیشکسوتان آمادگی داریم بر اساس نیاز، در هرکجا و هر ماموریتی برای دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و این مرز و بوم همچون سال‌های خون و حماسه در خط مقدم باشیم.

پژوهش در مورد آغاز جنگ، شناسایی و معرفی چهره‌های ماندگار دوران دفاع مقدس و مشکلات جامعه پیشکسوت از دیگر گفت‌وگوهای صمیمانه حماسه‌آفرینان حاضر در جلسه با فرمانده خود بود که در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها