مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

فتح خرمشهر نتیجه اتکاء به توان داخلی بود

سردار یوسفعلی‌­زاده با تأکید بر اینکه در رویارویی با دشمن در حوزه­‌های مختلف نباید نگران کمبودها بود، گفت: آزادسازی خرمشهر به ما آموخت که نباید از هیمنه دشمن ترسید و یا مرعوب امپراطوری رسانه‌­ای استکبار شد، بلکه باید به داشته­‌های خود تکیه کرد و برای مقابله با دشمن به استقبال خطر رفت.
کد خبر: ۳۴۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ - 18May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست کمیته فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌­ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با هدف تشریح برنامه‌­های این کمیته به مناسبت فتح خرمشهر، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس این استان امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در این نشست با بیان اینکه وظیفه کمیته رسانه‌­ای این است که وضعیت موجود را به مطلوب برساند، اظهار داشت: در روند اجرای مأموریت­‌ها در جهت پاسداشت ایثار و مقاومت دلیرمردان کشورمان، مشکلاتی وجود خواهد داشت که باید با تدبیر و تفکر این مشکلات از بین برود. از آموزه‌­های دفاع مقدس و پیشکسوتان عزت و شرف است که در راستای انجام وظایف محوله از پای ننشینیم و تا حصول نتیجه تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دشمنی استکبار علیه جمهوری اسلامی در حوزه‌­های اقتصاد و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در شرایط موجود که نظام سلطه جنگ­ اقتصادی و فضای مجازی را آغاز کرده، اقشار مختلف مردم نیز باید متناسب با نوع جنگ، آرایش جنگی لازم را داشته باشند. این موضوع بیانگر آن است که خرمشهرها در پیش است. باید از حالت گفتمانی به عملگرایی تغییر مسیر داد و بر اساس نوع جنگ، کار اجرایی و عملیاتی انجام داد.

این مسوول در ادامه هدف دشمن از حضور در فضای مجازی را سربازگیری از سطح مدارس عنوان کرد و ابراز داشت: باید در حوزه فضای مجازی در سطح مدارس، سواد رسانه‌­ای نوجوانان و جوانان را ارتقاء داد تا نسل جوان از آسیب­‌های جنگ در این فضا عبور کنند. تحقق این مهم، به عنوان بزرگترین جهاد در حوزه آموزش و پرورش انتظار می­‌رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس تصریح کرد: در شرایط جنگی پیش رو، آحاد ملت باید به کمک یکدیگر از کشور دفاع کنند. آرایش جنگی­ مردم در وضعیت کنونی حاکم بر ایران اسلامی باید همانند مدل فتح خرمشهر باشد. در جریان عملیات «بیت المقدس» که 24 روز به طول انجامید ملت کشورمان علی‌رغم نبود امکانات، از همه کمبودها عبور کردند و با ایستادگی و مقاومت خود حماسه فتح خرمشهر را خلق کردند.

وی تأکید کرد: آزادسازی خرمشهر به ما آموخت که نباید از هیمنه دشمن ترسید و یا مرعوب امپراطوری رسانه‌­ای و ماهواره دشمن شد و یا اینکه نگران کمبودها بود، بلکه باید به داشته­‌های خود تکیه کرد و برای مقابله با دشمن به استقبال خطر رفت.

سردار یوسفعلی‌­زاده در پایان، برگزاری هرچه باشکوه‌تر گرامی‌داشت حماسه سوم خرداد توسط دستگاه­‌ها، نهادهای استان و همچنین اقشار مردم با نگاه تکلیف­‌مدارانه، با استفاده از تمام ظرفیت­‌ها را ضروری دانست. 

در این جلسه، اعضای کمیته فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌­ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی برنامه‌های خود را به مناسبت حماسه سوم خرداد ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار