مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

فتح خرمشهر نقطه عطف و نماد پیروزی در تاريخ دفاع مقدس بود

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: عمليات بيت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاريخ دفاع مقدس بود و این پیروزی بزرگ معادلات سياسی و نظامی دشمنان انقلاب اسلامی را بر هم زد و همه دنیا ناباورانه به پیروزی ما نگاه می‌کردند.
کد خبر: ۳۴۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ - 19May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، جمعی از اعضای ستاد بزرگداشت سوم خرداد سمنان، فرماندهان نظامی و انتظامی، رزمندگان عملیات بیت‌المقدس در آستانه سالروز آزاد‌سازی خرمشهر با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند و به بیان خاطرات خود از عملیات بیت المقدس پرداختند.

در این دیدار آیت‌الله «سید‌محمد شاهچراغی» نماینده ولی فقیه در سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: باید خاطرات ازخودگذشتگی و جان‌فشانی‌های رزمندگان برای جوانان بازگو شود و زنده نگه داشتن نام شهدا و ترویج راه و سیره این شهدای والا‌مقام امری ضروری است.

وی گفت: نباید هیچ‌ وقت خانواده‌های شهدا انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را فراموش کنیم، شهدا با شهادت خود باعث پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

شاهچراغی گفت: عزت امروز ایران اسلامی مرهون ایثار و از‌خودگذشتگی شهداست و قدردانی از زحمات خانواده شهدا که صابران واقعی بوده و فرزندان عزيز و سرمايه‌های خود را برای دفاع از اسلام و كيان نظام اسلامی نثار کرده‌اند، وظیفه تک‌تک اقشار جامعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در این دیدار گفت: حماسه تاریخی فتح خرمشهر اوج قدرت نمایی ملت ایران در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس بود.

سلامی افزود: تا قبل از فتح خرمشهر دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشت؛ اما پس از آن دشمن حالت تدافعی به خود گرفت و فتح خرمشهر، امید دشمنان انقلاب را برای رسیدن به اهداف سلطه جویانه خود برباد داد و موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام شد.

وی ادامه داد: عمليات بيت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاريخ دفاع مقدس بود و این پیروزی بزرگ معادلات سياسي و نظامي دشمنان انقلاب اسلامي را بر هم زد و همه دنیا ناباورانه به پیروزی ما نگاه می‌کردند.

این مسئول گفت: حماسه فتح خرمشهر ثمره جهاد در راه خدا، ایثار و از خودگذشتگی، پیروی از امام و رهبری بود و رزمندگان با ایمان به خدا و روحیه جهادی و انقلابی در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: مبارزه با دشمن هیچگاه اتمام نیافته فقط میدان جنگ از جبهه‌های نظامی به مباحث اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای و تحریم تغییر کرده و با وحدت و روحیه حماسی باید در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد و در این جنگ پیروز و سربلند شد.

وی بیان داشت: امنیت، آسایش، آرامش، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی نتیجه از خودگذشتکی و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان تصریح کرد: استان سمنان در عملیات آزادسازی خرمشهر 85 شهید از نیروهای مردمی، بسیج و سپاه، 107 شهید از ارتش و اشکر 58 ذوالفقار استان و  170 مجروح و جانباز نقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

در پایان این دیدار چهار تن از رزمندگان و جانبازان عملیات بیت المقدس به خاطره گویی در خصوص آزاد سازی خرمشهر پرداختند.

فتح خرمشهر  نقطه عطف و نماد پیروزی در تاريخ دفاع مقدس

فتح خرمشهر  نقطه عطف و نماد پیروزی در تاريخ دفاع مقدس

فتح خرمشهر  نقطه عطف و نماد پیروزی در تاريخ دفاع مقدس

فتح خرمشهر  نقطه عطف و نماد پیروزی در تاريخ دفاع مقدس

فتح خرمشهر  نقطه عطف و نماد پیروزی در تاريخ دفاع مقدس

فتح خرمشهر  نقطه عطف و نماد پیروزی در تاريخ دفاع مقدس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار