آیت‌الله محمدی ری‌شهری:

رونق مدرسه‌سازی به برکت انقلاب/ نیازمندان جوار حرم عبدالعظیم حسنی اطعام می‌شوند

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت‌های خودجوش مدرسه‌سازی در مناطق نیازمند را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: طرح اطعام نیازمندان به شعاع پنج کیلومتری آستان حضرت عبدالعظیم حسنی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۴۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ - 19May 2019

رونق مدرسه‌سازی به برکت انقلاب/ نیازمندان جوار حرم عبدالعظیم حسنی اطعام داده می‌شوندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از آثار فرهنگی و هنری «مسعود درخشان» و اهدای این آثار به موزه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری تولیت این آستان برگزار شد.

مسعود درخشان در این مراسم انگیزه خود برای اهدای این آثار هنری را با خواندن غزلی توصیف کرد و اظهار داشت: خدایا درون سینه‌ام غوغاست، می‌دانم که می‌دانی؛ دل از عشق رخت شیداست، می‌دانم که می‌دانی.

در ادامه، حبیب‌الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور امنیت و آسایش کشور را مدیون وجود ولایت فقیه دانست و گفت: اگر امروز آرامش و آسایش داریم بخاطر امنیتی است که وجود ولایت فقیه به این کشور بخشیده است.

وی در ادامه اهدای آثار فرهنگی و هنری را عامل ماندگاری آن‌ها دانست و گفت: ما دوست داریم واقفان را تشویق کنیم تا دیگران نیز به موجب آن به انجام چنین فعالیت‌هایی تشویق شوند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور عنوان کرد: زمانی که قصد تجلیل از فعالین مدرسه‌ساز را داشتیم این عزیزان معتقد بودند که تجلیل کارشان موجب ریا می‌شود درحالی که در دین ما تبلیغ کار نیک توصیه شده است تا فراگیر شود.

آیت‌الله محمدی ری شهری در ادامه این مراسم اظهار داشت: واگذاری آثار فرهنگی و هنری در زمره اقداماتی است که در فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و قرآن و حدیث، سنت حسنه نام گرفته که انسان توفیق پیدا کند تا یک روشی را در جامعه بنیان بگذارد. نمونه آن همین روشی است که مجمع خیرین در سطح کشور انجام می‌دهند و قبل از انقلاب بی‌سابقه بود و این به برکت انقلاب اسلامی است.

وی مدرسه‌سازی در مناطق سیل‌زده را کار بسیار مهمی دانست و افزود: خیرین کشورمان ۲۱۰ میلیارد تومان صرف بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده کرده‌اند که کار بسیار مهمی است. تجلیل از خیرین از جمله کارهایی است که برای زمینه‌سازی جهت کارهای حسنه صورت می‌گیرد.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: از حضرت محمد (ص) روایت است که «اگر کسی کار خیری را انجام داد و روش نیکویی را بنیان نهاد تا دیگران به کار نیکو بپردازند، مثل همان ثوابی که خیرین بهره‌مند می‌شوند را خواهد داشت».

آیت‌الله محمدی ری‌شهری عنوان کرد: در خانه‌های تهران لوازم موزه‌ای بسیاری اعم از کتاب و اشیا ارزنده‌ وجود دارد که اگر اهدا نشوند، از بین می‌روند. در شرایط فعلی موزه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نسبت به گذشته شرایط بهتری را پیدا کرده و اگر واقفانی وجود داشته باشند، مایلیم منطقه قلعه‌گبری را به مرکز موزه تخصصی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تبدیل کنیم.

وی به اهتمام این آستان برای رفع فقر تا شعاع چند کیلومتری حرم حضرت عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و ادامه داد: در جلسات مطرح کرده‌ایم که قصد داریم تا شعاع پنج کیلومتری شهر ری، فقرا را شناسایی و غذای آن‌ها را تامین کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار