مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان:

فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود

سردار «مجتبی شیروانیان» با اشاره به اینکه فتح خرمشهر به تعبیر امام خمینی فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش‌ها بود گفت: سوم خرداد روز گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و جانفشانی‌ها و ایثار همه مردم این مرز و بوم است و برپایی این بزرگداشت وظیفه همه است.
کد خبر: ۳۴۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ - 19May 2019

فتح خرمشهر فتح ارزش ها بود/ گرامی داشت سوم خرداد وظیفه همگانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سردار «مجتبی شیروانیان» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان امروز در نشست خبری تبیین برنامه‌های ستاد بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با اشاره به تشکیل کمیته‌های ده‌گانه این ستاد اظهار داشت: در خرداد سال ۶۱ عملیات بیت‌المقدس را داشتیم که منجر به فتح خرمشهر شد و امام خمینی به حق فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد چرا که هیچ چیزی جز عنایت الهی در پیروزی ایران نقش نداشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به اینکه خراداد، ماه عجیب و قریبی است و در اشعار امام خمینی هم آمده که من انتظار فرج از نیمه خرداد کشم عنوان  کرد: در این ماه قیام ۵ خرداد را داشتیم که جرقه انقلاب اسلامی از آن جا کلید خورد.

وی با بیان اینکه رحلت امام خمینی در ایام الله خرداد از دیگر اتفاقات بود و انتصاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جانشین خلف امام خمینی از دیگر برنامه ها در خرداد بود خاطرنشان کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر از فتوحات و حماسه‌های ملی و بزرگ بود و به واقع نمی‌شود این پیروزی را مختص یک گروه خاص اعم از ارتشیان یا سپاهیان دانست.

شیروانیان با اشاره به اینکه فتح خرمشهر به تعبیر امام خمینی فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش ها بود تصریح کرد: سوم خرداد روز گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و جانفشانی‌ها و ایثار همه مردم این مرز و بوم است و این بزرگداشت وظیفه همه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان عنوان کرد: امروزه شرایط ما متفاوت با دوران دفاع مقدس است و قطعا اگر پیروی و اطاعت از رهبری همراه ملت باشد بدون شک پیروزی از آن ملت ایران است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام وانقلاب برای خدشه به بدنه و پیکر اسلام وانقلاب گفت: هدف اصلی دشمن از ایجاد داعش در کشورهای منطقه قطعا محو ایران اسلامی بود که به حمدالله با رشادت رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و بسیج مردمی خنثی شد.

شیروانیان با بیان اینکه افتخارات رزمندگان اسلام نباید به دست فراموشی سپرده شود تاکید کرد: ستاد بزرکداشت سالروز سوم خرداد به ریاست استاندار تشکیل شده و برنامه‌‌های این ستاد از روز چهارشنبه یکم خرداد به مدت چهار روز با شعار محوری «ما پیروزیم» ادامه پیدا می کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان محورهای برنامه‌‌های امسال را تبیین بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: تقارن زمانی شب های قدر با سالروز سوم خرداد موحب شد تا برنامه به این صورت باشد که راویان دفاع مقدس و ائمه جمعه و جماعات ضمن یادآوری حماسه‌ها و رشادت‌ها به برپایی برنامه احیا بپردازند.

این مسئول با اشاره به بهره‌برداری از فضای مجازی و تولید محتوا توسط صداوسیما و تعیین سخنران‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه سراسر استان عنوان کرد: دعوت از جمعیت رزمندگان و راویان دفاع مقدس، میثاق با شهدا و برگزاری مراسم احیا برسر مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه‌ها برای سالروز سوم خرداد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار