رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

«مجید کریمیان» به بیان اینکه جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد برگزار می‌شود، گفت: بکارگیری نیروی جوان مسجدی برای اجرای تئاتر در خود مسجد هدف اصلی جشنواره تئاتر بچه‌‌های مسجد است.
کد خبر: ۳۴۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ - 19May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «مجید کریمیان» رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد در بیرجند اظهار داشت: دو مفهوم از تئاتر مسجد که یکی تولید تئاتر با حضور افراد حرفه‌ای با محوریت موضوعات مسجد و دیگری تئاتری که توسط خود فعالان مساجد و جوانان حاضر در این عرصه ها تولید شود، وجود دارد.

وی بکار‌گیری نیروی جوان مسجدی برای اجرای تئاتر در خود مسجد را هدف اصلی این جشنواره دانست و افزود: باید تولید گروه و اثر داخل مسجد ایجاد شود تا در مرحله بعد هیئت امنا و گروه ها از این افراد حمایت کنند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه سادگی اجرا و پرداختن به موارد عمومی دیگر نکته مدنظر است، گفت: در این نوع اجرا چیزی که مهم است تولید تئاتر توسط بچه‌های مسجد برای اهالی مسجد و محله است.

کریمیان تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم در استان 15 مسجد در سطح استان به صورت پایلوت برای این طرح انتخاب شوند و ما به این 15 مسجد کمک کنیم تا این مساجد دبیرخانه‌های جشنواره در سطح استان شوند.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد، متذکر شد: برای اختتامیه یک اثر صحنه‌ای و میدانی خواهیم داشت.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه مساجد را مدنظر داریم، اما تمرکز و انرژی روی 15 مسجد است، اضافه کرد: گروه‌های منتخب که سه گروه خواهند بود، برای ورود به جشنواره کشوری حمایت و برای عرصه رقابت کشوری آماده می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار