جزئیات جلسه دولت و مجلس درباره افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در مجلس حکمی داده‌ایم که ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق باید تبدیل به ضریب شود، گفت: در بخش افزایش مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حقوق‌ها، تخلفی از سوی دولت صورت نگرفته است.
کد خبر: ۳۴۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ - 19May 2019

جزئیات جلسه دولت و مجلس درباره افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون با موضوع افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸، اظهار داشت: برخی از نمایندگان اعتقاد دارند دولت ضریب افزایش حقوق را رعایت نکرده است، در جلسه امروز از مسئولان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی و  دیوان محاسبات برای بررسی این موضوع دعوت کردیم.

وی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۸ آمده است که به حقوقِ تمام حقوق‌بگیران ۴۰۰ هزار تومان افزوده شود، همچنین تا ۱۰ درصد نیز افزایش حقوق صورت گیرد، حکمی هم داده‌ایم که ۴۰۰ هزار تومان تبدیل به ضریب شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: از حکم قانون چند برداشت وجود دارد، اول اینکه ۴۰۰ هزار تومان تبدیل به ضریب باشد یا نباشد که ما به دلیل اینکه به نفع حقوق‌بگیران پایین بود، تأکید داشتیم که این مبلغ ضریب باشد، زیرا اگر ضریب نمی‌شد، تأثیری در سایر دریافتی‌ها برای حقوق‌بگیران پایین نداشت.

تاجگردون گفت: کسی که یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند، با این روش افزایش ۳۰ درصدی پیدا می‌کند و اگر ۴۰۰ هزار تومان ضریب نمی‌شد، از سایر مزایا بهره‌مند نمی‌شد.

وی با بیان اینکه در بخش افزایش مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حقوق‌ها، تخلفی از سوی دولت صورت نگرفته است، اظهار داشت: برخی از نمایندگان بیان داشتند که در بخش افزایش ۱۰ درصدی به حقوق‌ها در برخی از رده‌ها بیش از ۱۰ درصد رشد حقوق اعمال شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: در این مورد سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی تأکید داشتند که چنین تخلفی در حوزه افزایش ۱۰ درصدی حقوق رخ نداده، از این رو به دیوان محاسبات مأموریت داده شد که بخش دوم قانون افزایش حقوق‌ها را مورد بررسی قرار دهد و گزارش نظارتی ارائه کند.

تاجگردون گفت: افزایش ۱۰ درصد از صفر تا ۱۰ درصد چگونه باشد در اختیار دولت است و دولت با ترتیباتی عمل کرده است، در زمان بررسی قانون بودجه در کمیسیون نمایندگان در این بخش نظری نداشتند، همچنین این سؤال مطرح بود که آیا دستگاه‌های اجرایی احکام را براساس مصوبه هیئت وزیران صادر کرده‌اند، از این رو مقرر شد که دیوان محاسبات نیز به این موضوع ورود کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: همسان‌سازی هنوز کامل اِعمال نشده، درباره ضریب آن هنوز بحث است، با توجه به تغییر جدوال منابع بودجه، دولت متناسب پیش‌بینی منابع، همسان‌سازی را انجام می‌دهد، بنابراین اگر پیش‌بینی دولت تحقق منابع باشد، همسان‌سازی به‌طور کامل اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار