دلنوشته شهید «محمود احسانی»:

ای قدس عزیز قسم به خون شهدا تو را از چنگال صهیونیست‌ها درخواهیم آورد

شهید «محمود احسانی» از شهدای عملیات بیت المقدس در خاطرات خود نوشته است:‌ای قدس عزیز قسم به خون فلسطینیان و قسم به خون شهدا تو را از چنگال صهیونیست‌ها درخواهیم آورد.
کد خبر: ۳۴۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ - 31May 2019

ای قدس عزیز قسم به خون شهدا تو را از چنگال صهیونیست‌ها درخواهیم آوردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، شهید «محمود احسانی» از شهدای عملیات بیت المقدس در تاریخ چهارم شهریور 1345 در روستای گزآباد از توابع شهرستان بجنورد به دنیا آمد.

پدرش «حسن» کشاورز بود و مادرش «عذرا» نام داشت. او دانش آموز اول متوسطه بود و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

«محمود احسانی» در تاریخ دهم اردیبهشت‌ماه 1361 با سمت امدادگر در ام الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل شد و مزار او را در زادگاهش به خاک سپردند.

بخش از خاطرات و وصیت نامه شهید «محمود احسانی»:

در آن هنگام که گلوله های سرب آتشین به سوی قلب دشمن می رفت و قلب سیاه دشمن را می شکافت و ارمغان های ظفر و پیروزی را به پیشگاه امام زمان (عج) تقدیم می نمود من حقیر به سوسنگرد رسیدم. سوسنگرد شهر شهیدان گمنام شهری که هدف موشک های خصم دشمن قرار گرفته است شهر خلوت و قشنگ ویران شده و به خدا سوگند ای سوسنگرد تا انتقام خون شهیدانت را نگیرم از پای نمی نشینم.

سوسنگرد قسم به خون شهیدان دوباره تو را آباد خواهیم نمود و ای خوزستان ای پاره تن ایران تو را با ایثار جان خویش آزاد خواهیم کرد و ای قدس عزیز قسم به خون فلسطینیان و قسم به خون شهدا تو را نیز از چنگال صهیونیست ها درخواهیم آورد و ای خمینی ای امید مستضعفان جهان تو را هرگز تنها نخواهیم گذاشت و من هم اکنون در جبهه نزدیکی خرمشهر هستم. خرمشهر آن شهر شهیدان زنده و آن مهد دلیران و سرزمین شیران.

وصیت می کنم اگر شهید شدم ناراحت نباشید و افتخار کنید که فرزندانتان یکی از گل های گلستان پرافتخار اسلام است و مرا در بین شهدای بجنورد دفن کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار