مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

آموزش و پرورش به مثابه‎ی قدرت ملی یک کشور است

سرهنگ حجت‎الله ناصرپور آموزش و پرورش را بخش اصلی ایجاد کننده یک قدرت ملی یک کشور  دانست و گفت: آموزش جایگاه رفیعی در ایجاد توان رزمی، نظامی و سیاسی دارد.
کد خبر: ۳۴۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹ - 19May 2019

آنچه که تحت عنوان ارزش‌های دفاع مقدس از آن یاد می‌شود چیزی نیست جز ادبیات صلح پایدار

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‎آباد سرهنگ «حجت‎الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز (یکشنبه 29 اردیبهشت) در دیدار با «رضا زینی وند مقدم» مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارزش بسیار زیادی برای نقش آموزش و پرورش در جا انداختن فرهنگ اصیل اسلامی در بین سطوح مختلف تحصیلی  قائل است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک جایگاه رفیعی در بحث فعالیت‎های فرهنگی دارد، افزود: تلاشمان این است که بتوانیم جلسات‌مان را براساس تفاهم نامه کلی که وزیر آموزش و پرورش با سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشتند، کارها را دنبال کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: آموزش‌های ما در حوزه دفاع مقدس در همه سطوح آموزش ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی است و تلاشمان این است که با  دانشگاه‌ها بیشترین ارتباط را داشته باشیم.

ناصر پور با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار دو نقش اساسی  حفظ آثار و مدیریت دانش ضمنی و دانش تصریحی مرتبط با دفاع مقدس  را بر عهده دارد، عنوان کرد: دانش ضمنی عبارت است از آنچه که  دفاع در ذهن است و این دانش وقتی که ثبت و ضبط شود دانش تصریحی نامیده می شود.

 وی با اشاره به اینکه ما هنوز شاید 10 یا 20 درصد از آن همه ارزش‌ها که در دوران دفاع مقدس خلق شده است را نتوانسته ایم به رشته تحریر در بیاوریم و زمینه انتقال آن را به نسل های بعدی فراهم کنیم، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس یک گنجینه ای است که ذره ذره سلول‌های آن بایستی بازخوانی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: استان لرستان 6 هزار و 300 شهید عزیز و گرانقدر تقدیم انقلاب کرده است  و خون پاک همین شهدا و صبر و پایداری همرزمان‌شان باعث تثبیت انقلاب شد.

ناصرپور با ذکر این نکته که آنچه که تحت عنوان ارزش‌های دفاع مقدس از آن یاد می‌شود چیزی نیست جز ادبیات صلح پایدار که مبتنی است بر گفتمان الهی شریعت مدار، افزود: اساس نظام جمهوری اسلامی انتقال این ادبیات با همه مؤلفه‌های آن به آیندگان است و بنیاد حفظ‌ آثار دفاع مقدس به تنهایی نمی‌تواند این ادبیات را منتقل کند لذا بخش های آموزشی کشور، مانند مدارس و دانشگاه‌ها باید در این زمینه نقش خود را بخوبی ایفا کنند.

وی آموزش و پرورش را بخش اصلی ایجاد کننده یک قدرت ملی یک کشور  دانست  و گفت: آموزش جایگاه رفیعی در ایجاد توان رزمی، توان نظامی و توان سیاسی دارد و آموزش و پرورش هم در تولید امنیت ملی اثر گذار است و هم در تولید ادبیات صلح پایدار.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان اظهار داشت: دانشنامه مجموعه ای است از مداخل، دانشنامه استان 930 مدخل است که یکی از مداخل آن مربوط به آموزش و پرورش است.

ناصرپور در ادامه گفت: ادارات آموزش و پرورش هر شهرستان هم نقش خودشان را در چارچوب دانشنامه شهرستانی تنظیم خواهند کرد.

بنابر این گزارش در پایان سرهنگ «حجت الله ناصر پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اهدا لوح سپاس  از «رضا زینی وند مقدم» مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، به خاطر تلاش در  حوزه نشر ارزش‌های  دفاع مقدس تجلیل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار