استاندار مازندران:

حفظ اشتغال و تولید مسئولیت اصلی و محوری در سال جاری است

احمد حسین‌زادگان گفت: مسئولیت اصلی و محوری ما در سال جاری حفظ اشتغال و ارتقا وضع موجود به وضع مطلوب است.
کد خبر: ۳۴۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳ - 19May 2019

حفظ اشتغال و تولید مسئولیت اصلی و محوری در سال جاری استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین‎زادگان» استاندار مازندران عصر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه مسئولیت اصلی و محوری در سال جاری حفظ اشتغال و تولید موجود و ارتقا وضع موجود به وضع مطلوب است، اظهار داشت: فرمانداران در شهرستان‌ها و بانک‌ها در این راستا نقش جدی و محوری دارند.

حسین زادگان با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی راکد و تملیک شده استان را شناسایی کردیم و اقدام برای فعال کردن آنها یک شعار نیست و باید روند کار در این خصوص شفاف و روشن باشد، گفت: گزارش‌های ماهانه دقیق در زمینه روند و پیشرفت کار در حوزه تولید و واحدهای احیا و فعال شده باید ارایه شود.

وی افزود: حدود 3 هزار نفر اتباع خارجی به ویژه افغانی در استان مشغول فعالیت هستند، با جمع آوری این افراد، هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود و ضرورت دارد سهم اشتغال فرزندان استان به آنان تعلق یابد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در شرایط موجود تنها با افزایش بهره وری می‌توان کسری‌های موجود در حوزه‌های اعتباری را جبران کرد، اظهار داشت: صرفه جویی در ادارت و کاهش مصرف انرژی در منازل از دیگر راهکارهای این بخش است و برنامه‌های بهینه سازی مصرف برق پیش از ورود به شرایط بحران باید در دستور کار قرار گیرد.

حسین زادگان خواستار شناسایی مصادیق کاهش مصرف برق و ایجاد بهره وری در این حوزه از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شد و عنوان کرد: از رسانه‌ها توقع داریم بصورت مصداقی برای توسعه استان پیشنهاد بدهند و سمن‌ها و آموزش و پرورش در نهادینه کردن برنامه‌های مرتبط با فرهنگ عمومی با جدیت بیشتری به میدان بیایند.

وی با اشاره به اینکه تخصصی کردن سمن‌ها در جهت پیشبرد امور در بخش‌های مختلف یک ضرورت است، ابراز کرد: باید با مشارکت مردم نسبت به تحقق برنامه‌ها و پیشبرد امور در جامعه اقدام کرد و در حوزه مصرف بهینه برق باید برنامه عملیاتی به تناسب مقتضیات دستگاه‌ها ارایه شود.

استاندار مازندران گفت: حریم ۶۰ متری سواحل باید بر اساس قانون آزاد شود و هیچ کس نمی‌تواند از این قانون سرپیچی کند و فقط استثنائاتی در مورد نیروهای نظامی و امنیتی وجود دارد، که باید از مسیر قانونی اش انجام شود.

حسین زادگان، با بیان اینکه اثرات روانی سیل همچنان باقی است و دستگاه‌های حمایتی نباید مساله را رها کنند، افزوود: دستگاه‌های متولی در حوزه بازسازی به تعهدشان بصورت کامل عمل کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخی مشاغل در استان وجود دارد که پیشران و محرک توسعه‌اند، گفت: در خصوص فعال کردن صنایع پتروشیمی و فولادی در مناطقی که زمین غیرزراعی وجود دارد باید اقدام شود و همچنین در مورد سد کسلیان و زارم رود بشرط جنگل‌کاری در بخش‌هایی که صرف سدسازی می‌شود از سوی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست موافقت شده است.

وی با اشاره به این که معادن در مازندران در شمار ظرفیت‌های دست نخورده است و جز در موارد معدود کار آنچنانی صورت نگرفته، متذکر شد: با سازمان زمین شناسی برای شناسایی هوایی پهنه‌های معدنی به نتیجه رسیده‌ایم. برای رسیدن به توسعه باید چرخه کامل معدنی محقق شود.

این مسئول طرح مازندران پاک را یک طرح واقع بینانه و ضروری برای حفظ محیط زیست مازندران دانست و با بیان اینکه این طرح به هیچ وجه شعاری نیست، گفت: برای تحقق این طرح نیازمند پویش و اهتمام سراسری و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها هستیم.

استاندار مازندران تکریم ارباب رجوع و گوش فرادادن به مشکلات و سخنان مردم را در جلب و افزایش رضایتمندی جامعه بسیار موثر تلقی کرد و اظهار داشت: مبارزه با فساد اداری از اولویت‌های ماست و پست‌های کلیدی و امضا طلایی در حال شناسایی هستند و این افراد بزودی جا به جا می شوند.

استاندار مازندران با بیان اینکه طرح دریا مسئولیتی فرابخشی است و همه باید کمک کنند، تاکید کرد: با انجام اقدامات لازم، نظارت‌های دقیق و مدیریت جدی فرمانداران، آمار غریق در سال جاری نسبت به سال قبل باید کاهش قابل توجه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات کارگروه‌های استانی لازم الاجراست و اما و اگر ندارد، افزود: نام بانک‌های خصوصی که نقشی در توسعه استان ندارند اعلام می‌شود.

حسین زادگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه کار تهیه و تدوین دانشنامه طبرستان و مازندران به اتمام رسیده است و اکنون در آستانه چاپ قرار دارد، اظهار داشت: یکی از بخش‌های مغفول مانده در استان این است که نسل امروز اطلاعات دقیقی از تاریخ گذشته، هویت، فرهنگ، تمدین، آیین ،آداب، رسوم و فرهنگ محلی ندارد. این دانشنامه اثری ارزشمند و گران‌سنگ در جهت حفظ مواریث معنوی و مادی استان است که در سایه 10 سال پژوهش سرمایه‌های نخبه و متخصص انسانی به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار